Avatar billede fcand Nybegynder
04. november 2003 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Vurdering af skoleside

URL: http://www.otg.ots.dk/festudvalg/hoejstrup/index.html

Kunne godt tænke mig at få vurderet denne side, mht:
- Brugervenlighed
- Design
- navigation
- osv.

Mvh. fcand
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. november 2003 - 12:43 #1
(1) Loadetiden kunne godt være bedre, sidder endda ved en rimelig god forbindelse.

(2) Kan godt lide billedet og farverne du har brugt på siden.

(3) Smart måde med billeder der er lavet som links.

(4) Savner en lille anonym effekt på linksne i venstre side.

GENERELT:

Synes det er et flot design, man føler sig lidt sat tilbage til 1956 hvor skolen startede pga. det "papir" du har brugt som baggrund, og effekten på billedet. Synes siden er dejlig struktureret, som gør det let at navigere rundt på siden. Jeg synes at brugervenligheden, designet og navigationen er helt i top, og det er ikke mange af landets skoler der har så flot en side.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2003 - 12:44 #2
en meget pæn side flot bygget op kan se at det ikke er alle sider der er lavet færdig men den er nem at finde rundt på.

bare forsæt det gode arbejde

9*13
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2003 - 12:44 #3
lagt som svar
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. november 2003 - 13:34 #4
som de andre siger en rigtig flot side, som jeg nævnte sidste gang du spurgte om siden, så har du fået lavet fade effekten på billedet meget meget bedre.

Dog er der lidt småting.

under f.eks. virksomhedsplan er der scroll begge veje i en 1024x768.

Elllers kan jeg vidst ikke sige noget

10@13
Avatar billede nikotino Nybegynder
05. november 2003 - 14:32 #5
- Brugervenlighed & navigation
Fonten i menuen er en anelse utydelig, akkurat lige nok til at det generer øjet. Måske skulle du gå væk fra at bruge et billed som menu, derved ville du også reducere load-tiden. Det højrestillede intro-billede af skolen fylder ligeledes meget, måske lidt unødvendigt da man må tænke på at målgruppen må være alle der kunne være intresseret (også folk med modem).
Mouse-over effekten til den nederste menu virker forvirrende på mig, måske kunne du istedet kombinere billede med tekst i den forbindelse (evt. med teksten i bunden).
Jeg vil ikke kommentere indholdet kontra menuen da jeg det er tydeligt at den del ikke er færdig endnu, dog er menu'en noget lang.
- Design
Generelt et meget flot og stilrent design.
Dog virker sitet mere som et designmæssigt eksperiment, end som et design der skulle tilgodese skolens image. Jeg tvivler på at det tilgodeser skolens skolens interesserer at fremstå så gammelt, støvet og mørkt som det her er tilfældet. Designet er meget flot men ville måske passe mere til en jazzmusiker el. lignende. Hvilket er lint syndt for der er ingen tvivl om at du kan nogle ting rent grafisk, men prøv evt. at holde din kreativitet lidt i ave det kan også blive for meget ;)
- osv.
Prøv evt. at give lidt mere luft i toppen (siden klæber irriterende meget til toppen af browseren) og samtidig komprimer bunden nok til at der ikke er nogen vertikal scroll ved 1024*768 (det kunne evt. gøres ved at flytte linket til din egen hjemmeside længere op og helt fjerne den nederste del).
Og så ville jeg nok foreslå dig at du brugte nogle lidt lysere farver.
Avatar billede tullejr Nybegynder
10. november 2003 - 00:42 #6
scrollbars omkring (dvs i begge retninger) omkring billedet på forsiden i mozilla firebird
Avatar billede fcand Nybegynder
14. december 2003 - 12:39 #7
Tak for svarene