Avatar billede nemoz Nybegynder
04. november 2003 - 12:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

er det muligt at komme igennem en lukket port (ftp)

Jeg har nogle filer jeg skal have uploadet til en ftp server.. men vil gerne gåre det fra min skole a.. i den afdeling jeg sidder i er der lukket for ftp porten. er det muligt (ved hjælp a et program eller andet værktøj) at få uploadet det??
på forhånd tak..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. november 2003 - 13:32 #1
Har din skole også lukket port 21 indefra og ud? Hvis ja, er der andre porte åben? Hvis der er, har du mulighed for at sætte serveren du skal uploade til, til en anden port?
Avatar billede robotten Praktikant
05. november 2003 - 14:58 #2
Noget helt andet kunne være, at skolens admin ikke ønskede skolens net anvendt på den måde. Tænk på, at i er mange der skal deles om linien, og sidder alle og uploader private ting og sager, er der ikke meget tilbage til reelt brug.
Avatar billede nemoz Nybegynder
05. november 2003 - 16:22 #3
der er kun åbent for port 80..
Altså til internettet... men den vil ikke rigtig gør det via denne port..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. november 2003 - 16:44 #4
Nej, det er klart den ikke vil det. Serveren skal jo være sat op til at modtage på den port, men eftersom at den nok bruger port 80 til http, så vil det nok aldrig være muligt, hvis ikke du kan "pille" ved serveren.
Avatar billede robotten Praktikant
11. november 2003 - 08:10 #5
nemoz?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
11. november 2003 - 08:22 #6
Sidder han fast i firewallen??? :-)
Avatar billede robotten Praktikant
11. november 2003 - 09:02 #7
Håber det da. Det er ikke så smart, at forsøge med at bryde sikkerhedsforanstaltningerne på en skole. Men giver da lige en chance for, at spm. kan blive lukket.
Avatar billede robotten Praktikant
27. november 2003 - 13:14 #8
?
Avatar billede nemoz Nybegynder
17. december 2003 - 14:51 #9
lukket