Avatar billede asdl Praktikant
08. januar 2001 - 12:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på Internettet.

Er det muligt at få et real svar på hvor meget båndbrede man kan forlange, på en fast opkobling man kun betaler 100 kr.md. ??
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 12:40 #1
Nej, i Store Hus i Avedøre kører de virkelig stærkt for næsten ingen penge..(Bredbandsbolaget)
Kig på priserne hos de forskellige udbydere: 256/256 koster pt. knap 400 kr
Avatar billede asdl Praktikant
08. januar 2001 - 12:48 #2
Ok så spørger jeg på en anden måde.
hvis der er 50 bruger, hvor stor Internet linie
skal man ha\' ??.
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. januar 2001 - 13:00 #3
Det kommer an på hvad dine brugere skal bruge forbndelsen til.
Avatar billede lazy Nybegynder
08. januar 2001 - 13:04 #4
hvad er prisen på det bredbåndsnet i storehus???
Avatar billede asdl Praktikant
08. januar 2001 - 13:15 #5
brugerne skal kobles til Internettet
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 13:20 #6
Hvis I er 50, kan det betale sig at forhandle med et af udbyderfirmaerne om en fordelagtig løsning, evt. ved at hyre en advokat til at gøre det for jer..
Avatar billede asdl Praktikant
08. januar 2001 - 13:39 #7
Ok er det urealistisk at 50 bruger har en 2Mbits opkobling til deling, det er 50 privat, hvor alderen svinger fra 16-70år.
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. januar 2001 - 13:44 #8
Jeg kan tilbyde en 2Mbit for ca. 1500 kr/måned.

Der er dog ret høj oprettelse ca. 20K og det afhænger også af hvor du er hene i DK.
Til gengæld er der hurtig levering typisk 8-10 dage.
Avatar billede niels-ras Nybegynder
08. januar 2001 - 13:45 #9
I skulle flytte til Aalborg, her har vi nok landets største højhastighedsnet.  Lige nu er ca 200 forsøgsmaskiner oprettet, og der skulle gerne komme ca 1000 flere til i løbet af de næste par måneder.
KONFIG
4 stk 500 kb forbindelser til internettet desuden internt netværk mellem, op til 4 maskiner
Min forbindelse har været oppe på 1400 kb i en kort periode
2 stk telefonforbindelse der kan benyttes gratis mellem kunder i det lokale net, ( på sigt 7000 abonnenter forventes)

PRIS  KR. 175,00  pr måned, selvfølgelig uden begrænsning på brug af internettet.

Avatar billede asdl Praktikant
08. januar 2001 - 13:50 #10
victor er der fri trafik indland/udland.
placering KBH.
Avatar billede niels-ras Nybegynder
08. januar 2001 - 14:08 #11
Den eneste begrænsning er hvis kunder udnytter nettet ulovligt ( eks. downloade mp3 filer)uhæmmet, da sænker serveren hastigheden til kunden væsentlig.  Ja der er adgang over alt.
PS jeg tror det var mig du spurgte. ASDL
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. januar 2001 - 14:11 #12
Ja der er fri trafik.
København er ikke noget problem.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. januar 2001 - 14:12 #13
niels-raz,
Der er du vist ude hvor isen ikke kan bære...
1. En udbyder skal overhovedet ikke blande sig i hvad en forbindelse bliver brugt til.
2. mp3 filer er i sig selv ikke ulovlige pr. definition
Avatar billede asdl Praktikant
08. januar 2001 - 14:23 #14
victor44 >> har du noget imod at send en mail til
mig ang. 2Mbits pris samt priser for opgradering.
på kds@image.dk ??
Da dette vist hør til her.