Avatar billede fredslund Nybegynder
04. november 2003 - 10:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fil til Pocket PC-emulator eller Screen-Dump på Pocket PC

Hej Eksperter!

Jeg har lavet en applikation til min Pocket PC som jeg godt kunnet tænke mig at dokumentere en smule - i form af bl.a. et print af nogle skærmbilleder. Mit problem er imidlertid, at en væsentlig del af applikationen bygger på informationer der findes i en XML-fil, og jeg kan ikke finde ud af at få transporteret XML-dokumentet til emulatoren?? - Er der nogen der ved hvordan jeg gør det?

Alternativt kan det være der er en der ved, om - og evt. hvordan - man kan lave et Screen-Dump på en "rigtig" Pocket PC...?
Avatar billede sbm Nybegynder
04. november 2003 - 10:50 #1
Remote display er lidt som VNC mellem to PCer. Den viser dig hvad der er i displayet på din håndholdte, og så kan du tage screendumpet direkte på din PC.

http://www.webattack.com/get/pocketpc/msremotedisplay.html
Avatar billede odegaard Nybegynder
04. november 2003 - 21:10 #2
Du kan inkludere det i dit VS.NET projekt, og vælge at filen skal kopieres med ved compiling.
Alternativt, burde du i "My computer" have et ikon der hedder "My device" hvor du kan tilgå den (når emulatoren kører).
Avatar billede fredslund Nybegynder
05. november 2003 - 08:54 #3
Nu har jeg taget screen-dumps ved brug af "Remote Display Control Host" - altså det program som sbm henviser til, det virker, og er bestemt en fin løsning - måske især hvis applikationen skal vises for en større forsamling eller sådan noget...

Der kommer selvfølgelig point til sbm, men inden kunne jeg godt lige tænke mig at spørge odegaard, hvordan jeg kopierer filer med ved compilering? - og så har jeg godt nok et ikon benævnt "Mobile Device" under "Denne Computer", men den tror jeg refererer til min "rigtige" PDA, som ikke er tilsluttet når jeg bruger emulatoren. Der er ikke nogen "My Device" og jeg kan ikke kopiere filer ind i "Mobile Device"??
Avatar billede odegaard Nybegynder
05. november 2003 - 10:02 #4
Måske kan du bruge det her:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/guide_ppc/htm/intro_to_the_ce_emulator_dogv.asp
http://www.sybase.com/detail/1,6904,1026106,00.htm
l

Den anden metode jeg omtalte, kan jeg se nok kun tæller for dll'erne.
Avatar billede fredslund Nybegynder
05. november 2003 - 10:17 #5
Jeg har tidligere - uden held - forsøgt mig med den metode som er vist på www.sybase.com, men har godt nok ikke afprøvet muligheden for at bruge active sync, som det er forklaret på msdn.microsoft.com, men det må jeg se at få gjort.

sbm får pointene for at have løst mit konkrete problem i denne omgang..