Avatar billede janrosgaard Nybegynder
04. november 2003 - 08:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dårlin ping i MOHAA

Hej.

Jeg er den ulykkelige ejer af en Tiscali 512/512 forbindelse. Når jeg skriver ulykkelig er det ikke pga. manglende hastighed men derimod elendige pingtider, når folk joiner min MOHAA server.

Min Cisco 677 router er forbundet til min 100 Mbit switch, som igen er forbundet til 2 computere. Den ene er en Athlon XP 1800+, som kører en dedicated MOHAA server. Der er ikke installereret firewall eller lign. og cpu-forbruget overstiger ikke 20%, når den kører. Der kører heller ikke noget á la ftp, Kazaa, icq, osv. osv. i baggrunden.

Alligevel får folk, der joiner min server, en ping på 130 eller derover, og det kan simpelthen ikke passe!!! De sidder på udmærkede forbindelser fra TDC, Cybercity og hvad-har-vi, og de får allesammen en dårlig ping (men kun på min server), uanset hvor meget jeg tweaker MOHAA-serverens config-fil.

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Er Tiscali bare noget skrammel eller hvad? Er der slet ikke noget jeg kan gøre (evt. routeropsætning) for at folk kan få en lidt mere normal ping (eksempelvis 50)?

En anden sjov ting er at jeg som oftest ikke kan pinge mig selv. Og at pinge en adresse som deepertrouble.demon.net kan jeg også godt glemme (det virker ellers fint for min kollega, som bruger TDC).

Hjælp...?  Piv.
Avatar billede peterlund Nybegynder
05. november 2003 - 02:05 #1
Hvor mange folk er på før du får en dårlig ping, eller er det fra den første der joiner? Får du dårlig ping hvis du selv joiner? er routeren rigtigt konfigureret med porte, timeouts osv.? (www.paikin.dk for mere om 677) - Jeg har kørt en CS server også på Tiscali, og havde aldrig nogen ping problemer, men har også en hurtigere router (Cisco 827) - ummidelbart er det måske routeren, eller kvaliteten på din forbindelse.
Avatar billede janrosgaard Nybegynder
05. november 2003 - 13:51 #2
Det er fra den første, der joiner udover mig selv. Jeg har prøvet at logge af serveren, mens der var 2-3 spillere inde, og så hoppe på igen. Jeg bad dem holde øje med deres ping i mellemtiden, og de kunne berette, at det ikke blev bedre af at jeg hoppede af.

Umiddelbart hælder jeg til to teorier:

1) Enten er routeren ikke konfigureret ordentligt... jeg har sådan set bare forwardet MOHAA porte til min server og aner ikke en dyt om timeouts.

2) ... eller også har Tiscali solgt den samme forbindelse lige lovlig mange gange i den naive tro, at det kunne de godt slippe afsted med fordi folk ikke er på samtidig.

Nu vil jeg foreløbig lige prøve den guide, du postede et link til og se om det hjælper, inden jeg giver point. I mellemtiden er andre hjerteligt velkomne til at give deres besyv med. :)

Mvh. Jan