Avatar billede tetris Nybegynder
03. november 2003 - 21:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilke ram og bundkot vil være best compatible med denne sammensæ

Hej jeg regner med at købe denne professor:
Pentium4 3000 MHz 800FSB BOX (Nortwood)(incl køler)
Pris omkirng de 2250 kr.
og dette grafikkort:
Radeon 9800XT, 256 MB
Pris omkring de 4700 kr.

Denne computer skal hovedsageligt bruges til at game de nyeste spil, og da jeg har svært ved at sætte mig ind i hvilke bundkort og ram der er smarte at købe...så ville be om lidt hjælp... har ca. 10000 - 12000 til at bruge for alt i alt til hele PC'en... og så ville jeg gerne høre om i kunne give mig nogle (kvalifiverede) forslag til valg af ram og bundkort... og måske endda oxo grafikkort(er ikke til at finde ud af hvad der er bedst)
Men vil gerne have forslag til ting der er gode... med både performance og pris taget i betragtning.
Men vær venlig at svare og gi de bedste bud i kan komme med, så ville det være rart.
Og i må gerne komme med forslag til at ændre min sammensætning, hvis i vil og hvis i kender en forhandler hvor alle tingene er billige, så sig endelig... vil nemlig højst ha 2 allerhøjest 3 forhandlere
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2003 - 21:39 #1
Asus laver gode bund kort.

En mærkevare DDR RAM.

Og så vil jeg anbefale SHG (www.shg.dk).
Avatar billede c-holst Novice
03. november 2003 - 21:43 #2
ville du ikke vælge  ddr pc3200 for at opnå samme fsb som processeron. og så to blokke, som sættes til at køre dualddr, hvis det er muligt i denne situation.
bundkortet skal naturlighvis også have understøtte fsb800
Avatar billede tetris Nybegynder
03. november 2003 - 21:56 #3
Jeg tænkte om i måske kunne komme med nogle bud, så kunne det være nice, for har som sagt svært ved lige at hitte ud af det der...
Og med hensyn til www.shg.dk så er jeg enig i det... var også det jeg havde i tankerne
Avatar billede tetris Nybegynder
03. november 2003 - 22:11 #5
Er de alle lige godt kvalificeret eller er der en der vil få det til at rykke bedre?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2003 - 22:15 #6
De ligner hinanden en del.

Den sidste bruger 875 chipset de andre to 865.

Men jeg vil ikke forsøge at gøre mig klog på hvilken der er bedst
og giver mest value for money.

Jeg er overbevist om at de alle 3 er gode.
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 10:49 #8
hvad mener i om min kommentar, er den irelevant for brugeren. Mener bare det ville være dumt at købe fx pc2700 for at spare
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2003 - 11:09 #9
Jeg synes at det lyder meget fornuftigt. Og så stor er pris forskellen
på 2700 og 3200 vel heller ikke ??
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2003 - 22:16 #10
OK ?