Avatar billede thesnapbower Nybegynder
03. november 2003 - 20:53 Der er 11 kommentarer

Kan ikke Bootelz help

Jeg har lavet fuck i min pc og vil derfor reparere windows fra bios da jeg ikke kan starte windows. jeg har ændret primary master til cdrom og det virker fint den spørger om jeg vil reparere eller installere windows. jeg sagde (r) reparer og så går den hen til consolemode. Hvad gør jeg så derfra?
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 20:55 #1
Du skal fortsætte :)

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
03. november 2003 - 21:00 #2
jeg mener hvad skal jeg skrive i console? for at komme videre?
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 21:08 #3
Hvis du skal reperer din windows så skal du fortsætte men hvis du ønsker kun at fixe bootsektoren skal du skrive fixmbr eller fixboot.
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
03. november 2003 - 21:11 #4
nejnej det er windows jeg vil reparere men hvad skal jeg gøre for at komme til det? jeg kan ikke vælge andet end "repair i consolemode". skal jeg skrive noget i retningen af "fixwindows"? (har ingen ide.)
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 21:12 #5
Har du læst det førse indlæg jeg skrev ?

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. november 2003 - 21:16 #6
Kort sagt, genstarte og så følge Restens vejledning, selvom der mangler en linie. ;o)
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
03. november 2003 - 21:26 #7
hvordan gør jeg det. der står:
"Denne del af installationsprogrammet forbereder microsoft windows-xp til at køre på din computer.

Hvis du vil installere windows skal du trykke enter.

Hvis du vil reparere en windows-xp installation ved hjælp af genoprettelseskonsollen skal du trykke R

Hvis du vil afbryde installationsprogrammet uden at installere windows-xp skal du trykke på F3."

Jeg trykker så R for repair og kommer i konsollen hvad gør jeg så derfra?
hvis jeg trykker enter så siger den at den formaterer. skal den det?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. november 2003 - 21:55 #8
1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en repair (R) – vælg  repair.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

Nedenstående links er en god hjælp.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

http://www.runehansen.dk/index.html?/E/xpreparation.html

/victor-1
Avatar billede resten Nybegynder
04. november 2003 - 09:12 #9
Du skal trykke enter for at fortsætte indstalationen som jeg skrv i første indlæg.

victor-1 dygtig dreng.....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2003 - 09:59 #10
Sorry "resten" =O(

"thesnapbower" - er du rar at se bort fra mit svar ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 17:32 #11
Feedback ?