Avatar billede plexus Nybegynder
03. november 2003 - 19:50 Der er 3 kommentarer

Køb af faste IP adresser.

Hej.

Jeg ønsker at købe en C-klasse IP Adresser, til min 2mbit adsl. Jeg vil dog høre hvilke krav RIPE stiller omkring dette? Jeg har været inde på deres hjemmeside og læse nærmere omkring det, men vil sådan set mest høre hvad der skal gøres for at de acceptere ens ansøgning (nu da der er "mangel" på IPv4 ip'er).

Jeg skal sådan set bruge det til et par unix servere med 50-100 vhosts, samt et par web/mail servers.

Så hvis der er nogen der har nogle tips/erfaringer til sådan en c-klasse ansøgning, er I velkomne til at melde tilbage :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2003 - 21:42 #1
Tillader din ADSL udbyder at route til brugernes egne IP adresser ?
Avatar billede plexus Nybegynder
03. november 2003 - 21:52 #2
Yep.

Jeg har tiscali. De sagde hvis man får en c-klasse hos ripe, får man lov til at bruge hele klassen, og samtidig også køre reverse dns på dem.
Avatar billede peterlund Nybegynder
04. november 2003 - 10:15 #3
Du skal ha held og lykke med at få tildelt en hel c-klasse. At du vil ha mange virtuel hosts er ikke nok, da de ikke specifikt kræver deres egen IP adresse. Min erfaring siger mig at du skal enten være en ISP eller et firma af en vis størrelse for at få en hel klasse.
Du kan evt. sigt noget lavere og få en 16 adresser eller lignende.