Avatar billede bernhof Nybegynder
03. november 2003 - 19:45 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

LAN : Underligt problem

Hey!

Vi har et LAN i huset, hvor der er koblet 2 computere (PC1 og PC2 hedder de). Ud af huset har vi en ADSL forbindelse, som kører gennem en NETGEAR Router. Det interne netværk samt ADSL forbindelsen fungerede helt fint inden PC1 blev formateret. Efter formateringen virker ADSL'en, men der sker nogle underlige ting, hvis den ene computer forsøger at se de delte filer på den anden: Der kommer en login-boks frem med et låst brugernavn-felt, hvor der står "Guest/PC1", og jeg har prøvet alle tænkelige passwords, men jeg kan ikke komme ind.. Dette gjorde den ikke inden formateringen.

Jeg kan ærlig talt ikke huske hvad jeg gjorde for at få PC1 til at virke inden formateringen. Begge computere kører Windows XP og der kan kun være noget galt på PC1 for der er ikke blevet ændret noget på den anden i mellemtiden.

På PC1 er installeret "3Com 3C905TX-based Ethernet Adapter (Generic)" med følgende:

Client for Microsoft Networks
File and Printer Sharing for Microsoft Networks
NWLink NetBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Compatible Transport Protocol
Internet Protocol TCP/IP

Hvis I skal bruge yderligere info, sig endelig til! Håber I kan hjælpe!

På forhånd tak - Mikkel.
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. november 2003 - 19:47 #1
Rettelse > I brugernavn feltet står hhv., når PC1 forsøger at se PC2's filer og omvendt, "PC2\Guest" og "PC1\Guest" ..
Avatar billede eldaria Nybegynder
03. november 2003 - 19:50 #2
Prøv at se på begge maskiner om Guest kontoen er aktiveret eller De aktiveret.
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. november 2003 - 19:57 #3
Den er deaktiveret på begge computere. Til gengæld er der på PC1 en "ASP.NET Machine A..." bruger, som blev oprettet da .NET Framework'et blev installeret .. Har ikke turde slette den :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. november 2003 - 19:57 #4
(selvom jeg aldrig bruger den)
Avatar billede eldaria Nybegynder
03. november 2003 - 19:59 #5
Prøv at aktivere kontoen.
Avatar billede lvn Nybegynder
03. november 2003 - 20:35 #6
Du skal sørge for at den samme bruger er oprettet på begge maskiner med det samme password, og at begge maskiner er medlem af den samme workgroup. Hvis du ikke ha brug for guest kontoen skal du de-aktivere den.
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. november 2003 - 20:43 #7
Underligt: Det hjalp ikke at aktivere Guest-kontoen, men da jeg deaktiverede den igen, var brugernavn-feltet ikke længere låst, og så oprettede jeg en bruger til PC2, som lvn foreslog -- dog oprettede jeg ikke den samme bruger på PC2 til PC1 -- og PC2 fik nu mulighed for at logge ind som den nye bruger ... Så det fungerer nu :)

Jeg tagger jer begge for hjælpen. I kan dele points!