Avatar billede troubleful_windows Nybegynder
03. november 2003 - 19:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

At lave ikoner.

Hej.

Jeg har et billede, som jeg meget gerne ville have til at fungere som et ikon på minXP desktop. Det er et 50*50 pixel .GIF billede.

Er der nogen der ved hvordam man gør? Man skal garanteret bare gemme det i et andet format - men hvilket?

Venlig hilsen
Andreas
Avatar billede cdc Novice
03. november 2003 - 19:16 #1
gem det som bmp
Avatar billede cdc Novice
03. november 2003 - 19:17 #2
var et svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2003 - 19:20 #3
Det hjælper ikke at gemme som bmp. Du skal have fat i et program der kan lave icon filer (,ico) og det kan du med programmet Microangelo, der er lavet specielt tip ikoner og kan downloades på www.tucows.com eller www.download.com. Microangelo kan importere billeder ind og lave dem om til ikoner.

Du kan også lave ikoner med photoshop, med et særligt plug-in
Avatar billede cdc Novice
03. november 2003 - 19:31 #4
hvis det kun er til ens eget skrivebord og kun det er det intet problem i en bmp... man kan også bare gemme det som en bmp og omdøbe det ttil ico, har jeg heller ikke haft problemer med
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2003 - 19:37 #5
/cdc>jeg tror kun det kan lade sig gørh hvis du har XP, men jeg er ikke sikker
Avatar billede cdc Novice
03. november 2003 - 19:44 #6
jeg har xp og han skriver min xp desktop, defor mit svar
Avatar billede troubleful_windows Nybegynder
03. november 2003 - 21:40 #7
Tak for besvarelserne.
Det hjalp med det samme at lave det om til .bmp

nu har jeg mig en flot desktop!

VH
Andreas
Avatar billede cdc Novice
03. november 2003 - 22:08 #8
:o)