Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 19:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XP home edition ntkrnlpa.exe SP1 fejlede under indlæsning

Hej,

Jeg har desværre forsøgt mig med en opgradering af Sp1 til XP home edition. Under Windows update konstaterede update at sp1 ikke var korrekt installeret. Så den skulle installeres igen. Jeg satte opdatering igang og under opstart meldes en fejl med at ntkrnlpa.exe ikke kan findes, og jeg skal indsætte min Originale cd i D-drevet. Så gjort, men den var ikke på cd'en. Nu skrev den at jeg kunne fortsætte uden filen, men det ikke kunne anbefales ! Så det turde jeg ikke, hvilket blot bragte mig tilbage til at skulle isættes XP cden igen. Dermed gik jeg i ring, og til sidst trykkede jeg ctrl-alt-del for at afbryde opdateringen. Det gik, men ved genstart at pcen kommer jeg aldrig til login af bruger. Skærmen går i sort og efter et stykke tid genstarter den selv osv.

Hvad gør jeg for at få windows XP op igen og redde mine data ?

Hilsen Bo
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 19:10 #1
Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div update.
Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 19:17 #2
Hej,

Tak for dit hurtige svar, men jeg forstår ikke helt det du skriver i 7. Hvad er det som forsvinder ? Opsætning af min netværkskort med ip adresser osv til tdc adsl ? Jeg eksempelvis trådløs tastatur og mus, som krævede en installation. Vil de eksempelvis virker ? Hvad med øvrige programmer som er installeret office pakken, publisher, diverse spil osv.
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 19:21 #3
Der er intet der ville forsvinde af det du nævner måske du skal indstaler dit software til mus/tastatur igen.

Og dit adsl ville virke med det samme og det eneste du evt skal er at updater dit wwindows igen men ellers intet andet det lover jeg dig hvis du gør som skrevet står.
Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 19:38 #4
Jeg spørger lige igen. Jeg er nu i XP genoprettelseskonsolen.

Med følgende muligheder:
Konsollen indeholder funktioner til systemreparation og genoprettelse. Skriv EXIT for at afslutte konsollen og genstarte computeren.

1:c:\windows
Hvilken windows installation vil du logge på (tryk enter for at annullere)

Som du kan se skal jeg skrive EXIT eller trykke enter. Ved du hvad jeg skal gøre her.
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 19:40 #5
Du skal logge på den indstalation der er beskadiget.
Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 19:47 #6
Hej igen igen,
Jeg går ud fra at jeg skal trykke 1 :-). Derefter spørger den om administratorpassword. Vi er 4 brugere som har admin rettigheder. Er det en af vores som skal bruges ? Jeg prøvede mit eget men det ville den ikke godkende. 3 forsøg så blev jeg smidt af
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 19:50 #7
Hmm du booter op på din cdrom ikke ? og du vælger ikke første konsolmode men springer den over og forsætter som det var en nyindstalation ikke ?
Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 19:54 #8
åhh jeg glemte at jeg skulle forsætte med nyinstallation i første omgang sorry. Prøver lige igen
Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 20:07 #9
Så skulle jeg trykke F8 men nu virker F8 ikke på mit tastatur :-( Jeg kan godt trykke pgup pgdw for at se licensaftalen, men er det mon fordi det er trådløst. Jeg prøvede lige at sætte en alm. mus og tastatur i og prøve igen, men nu vil den slet ikke kendes ved disse. Jeg genstartede pc skal jeg lige sige
Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 20:10 #10
Jeg lavede lige et stunt og skiftede kun det trådløse tastatur. Det hjalp så kunne jeg trykke F8 med mit normale tastatur. Jeg er ved at reparere installationen lige nu så kryds lige fingre
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 20:15 #11
Oki det ville jeg gøre :o)
Avatar billede jwalk Nybegynder
03. november 2003 - 20:58 #12
Det lykkedes .... Tak for hjælpen. Du får dine fortjente point.
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 20:59 #13
Jammen så tillykke :o)