Avatar billede cellini Nybegynder
03. november 2003 - 16:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse i WIN98 opstart!

Ved opstart af Win98 kommer der en fejlmeddelelse i retning af, at hhv. vnetsup.vxd, vredir.vxd, dfs.vxd og senere msnp.dll ikke kan indlæses. Og at jeg skal installere programmet igen... Jeg er nødt til trykke på en tast for at komme videre for hver af filerne. Jeg har ingen problemer med at afvikle nogle af de programmer, jeg bruger. Hvordan retter jeg problemet - eller i det mindste fjerner fejlmeddelelsen?

På forhånd tak.........
Avatar billede tumben Novice
03. november 2003 - 17:03 #1
prøv forst og fremmes at starte i safe mode..dvs SLUK maskinen....tænd.....og mens den tæller ram op trykker du som en gal på F8...kommer den så smertefrit ind i windows...så defragmenter (stadig i safe mode)...genstart..er problemet væk ????
(men alt dett ved du jo i forvejen ...ikke)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. november 2003 - 17:11 #2
Tjek om dit netværkskorts drivere er i orden, geninstaller dem eventuelt.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. november 2003 - 17:14 #3
En anden mulighed er at sætte din 98 CD i drevet, klikke på Start=>Kør skrive SFC og klikke OK.
Avatar billede n3trom Nybegynder
18. november 2003 - 17:35 #4
Ved boot trykker du CTRL nede lige inden den skriver "Starter windows...."
kør da SAFE MODE
Afinstaller NETVÆRK og Geninstaller (Skal måske bruge din Windows 98 CD)

Plejer at virke,siden det er netværks filer den ikke kan finde

Cheers!
Avatar billede cellini Nybegynder
18. maj 2006 - 11:30 #5
.