Avatar billede petras Nybegynder
03. november 2003 - 15:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PostNuke installation hos Web10.dk

Er ved at installere PN hos web10.dk. Har oprettet databasen manuelt. Har uploadet filerne og kan køre et stykke med install.php. Efter et stykke tid giver den nedenstående fejl:

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /home/web/web2540/phpnuke/pnadodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 237
Error connecting to db
Program: /home/web/web2540/phpnuke/install/db.php - Line N.: 45
Database: Phoenix
Error (2002) : Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

Nedenstående er mine oplysninger til install.php

Database Host localhost
Database Username web2540
Database Password ·····
Database Name Phoenix
Table Prefix (for Table Sharing) nuke
Database Type mysql
Database Table Type myisam
Site is for intranet or other local (non-internet) use No

Glæder mig til at høre om I har et bud på fejlen.

PR
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 15:57 #1
Jeg er ikke ekspert, men har selv haft lidt problemer. Den ene gang hjalp det, at jeg sagde ja til intranet.
Den anden gang skulle udbyderen lave et dns til databasen.

Men som sagt så er jeg ikke ekspert.
Avatar billede petras Nybegynder
03. november 2003 - 17:22 #2
efter et kig rundt på nettet har jeg ændret lidt i opsætningen. I Database Host står der nu mysql.web10.dk. Det giver så flg. problem eller fejlmelding:

Ingen database lavet.Error connecting to db
Program: /home/web/web2540/phpnuke/install/db.php - Line N.: 45
Database: Phoenix
Error (1044) : Access denied for user: 'web2540@81.19.252.178' to database 'Phoenix'

Er der hjælp at hente ?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2003 - 17:34 #3
din database hedder antagelig det samme som dit brugernavn (usernavn)
Avatar billede petras Nybegynder
03. november 2003 - 17:44 #4
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'web2540@81.19.252.178' (Using password: YES) in /home/web/web2540/phpnuke/pnadodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 237
Error connecting to db
Program: /home/web/web2540/phpnuke/install/db.php - Line N.: 45
Database: web2540
Error (1045) : Access denied for user: 'web2540@81.19.252.178' (Using password: YES)
Avatar billede petras Nybegynder
03. november 2003 - 17:44 #5
Ovennævnte er fejlen jeg fik efter at have rettet databasenavnet til mit brugernavn
Avatar billede petras Nybegynder
19. januar 2004 - 16:48 #6
saf asf safd asf