Avatar billede hilfe Nybegynder
03. november 2003 - 14:56 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

undertekster (hvordan rykker man dem)

Hej eksperter
Jeg har en fil med undertekster. Problemet er, at underteksterne kommer lige et halvt sekund forsent hver gang. Jeg ved godt at man kan gå ind og rykke dem alle sammen hver for sig, men kan man ikke gøre sådan, så man rykker dem alle sammen på én gang?
Avatar billede musti776 Nybegynder
03. november 2003 - 15:04 #1
hvis du bruger vplayer kan du godt rykke alle på en gang
Avatar billede hilfe Nybegynder
03. november 2003 - 15:08 #2
Hvordan?
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 15:14 #3
Hvis jeg var dig, så ville jeg downloade subtitlesutdio (eller et ligende prog.)Her kan du rette hele filen på en gang, sådan at du kan bruge den i andre afspillere uden at skulle forsinke den hver gang.
Prøv også at se på

www.doom9.org & www.vcdhelp.com
Avatar billede hilfe Nybegynder
03. november 2003 - 15:20 #4
moriarty: Kan du give mig et link til programmet, for jeg kan ikke finde det?
Avatar billede hilfe Nybegynder
03. november 2003 - 15:23 #5
Behøves ikke. Jeg har lige fundet det: http://home.pfaffenhofen.de/lehmayr/Subtitle%20Studio.zip
Avatar billede musti776 Nybegynder
03. november 2003 - 15:25 #6
i vplayer, er der noget der hedder subtitles editor >>
der inde er der noget der ligner ur (offset subtitles) >>
der kan du så ændre tiderne i underteksten...
Avatar billede hilfe Nybegynder
03. november 2003 - 15:26 #7
moriarty: Hvordan gør du så i programmet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2003 - 15:27 #8
http://www.3dnews.ru/download/dvd/vobsub/
brug vobsub - der kan du gøre ALT
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 15:34 #9
Du finder ud af hvor mange fps din film er i (frames pr. sekund, det kan du se ved at højre klikke på filmen.
Så loader du filmen  subtitlestudio, vælger input frame og output frame (det tal du fandt før). Så skal du delay din subtitle (+/- det antal sekunder du mener er nødvendigt). Til sidst skal du bare gemme den.

Ved ikke om det lyder svært, men det er ret simpelt, så det er bare at gå igang
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 15:38 #10
Vobsub er også smart, men det virker lidt overflødigt at installere et x-tra program for at vise undertekster (medmindre det selvfølgelig er vob filer). Personligt ripper jeg altid underteksterne til srt format (eller sub), såfylder de langt mindre, og kan derfor brændes sammen med filmen på en cd. Men det er jo smag og behag. Du skal bare huske at hvis du bruger vobsub så skal underteksterne hedde det samme som filmen, for at de kan loades automatisk.
Avatar billede hilfe Nybegynder
03. november 2003 - 16:00 #11
Det er godt nok meget I er kommet op med, så det kan godt tage lang tid inden jeg enten giver point eller stiller flere spørgsmål. Jeg skal lige have prøvet det hele :-))
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2003 - 16:43 #12
jeg siger stadig at installerer du vobsub slipper du for nogensinde at skulle bekymre dig over undertekster igen - det VIRKER bare ;-)
Avatar billede hilfe Nybegynder
04. november 2003 - 16:07 #13
Her er et program, som selv jeg kan finde ud af (ved ikke om det var den du mente moriarty): URL http://www.radlight.net/download/RadLight3SE.exe
Avatar billede moriarty Nybegynder
04. november 2003 - 16:32 #14
Jep, det er det program jeg snakker om. Det burde være lige til at gå til.