Avatar billede ellermann Nybegynder
03. november 2003 - 14:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke downloade .exe filer i min browser IE6.0

Hej
Jeg har på min venindes gamle maskine(win98 og IE6.0) et problem:
Det er ikke muligt at hente .exe filer fra internettet. Heller ikke når jeg slukker Mcafee firewall og Virusscan.

Er det noget, som er kommet med opdatering til IE 6.0.
Selv en ny opdatering af IE er umulig, idet der også skal hentes en .exe fil. Det er træls :-)

Jeg gætter på, det må være noget med indstillignerne, eller problem med IE6.0

Jeg har ledt tykt og tyndt på boads, men har ikke kunne finde hjælp.
Løsninger som at opdatere til nyt styresystem præmieres ikke. Hun (kæresten) er ret kræsen ;-)

Nogen hjælp?
Avatar billede arlet Juniormester
03. november 2003 - 14:41 #1
Er næsten sikker på at det pga snavs, har været ude for det før.

Du er blevet hijacket.

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :           http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede draco999 Nybegynder
03. november 2003 - 14:41 #2
kommer den med nogle fejl medelse når du prøver at downloadE?
Avatar billede draco999 Nybegynder
03. november 2003 - 14:42 #3
Øv Arlet var 1 sec hurtigere end mig..

men han har ret i det som han skrev.
Avatar billede arlet Juniormester
03. november 2003 - 14:43 #4
Hvis der er et af programmer eller begge du ikke kan hente ned pga dit problem, kan jeg sende dig dem
Avatar billede kapla Nybegynder
03. november 2003 - 14:44 #5
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. november 2003 - 14:47 #6
har du prøvet at klikke på linket og vælge "gem som" ? det kan være løsningen.
Avatar billede ellermann Nybegynder
03. november 2003 - 15:27 #7
Arlet ===> jeg mener ikke det er snavs, se nedenfor. Og tak for forslaget om hjælp til at hente filer. MEn det er jo sjovere at kunne selv - ik' :-)

Draco ===> jeg var også imponeret af hastigheden fra jer alle med gode forslag.

kaplan ====> du løber med palmerne ! Det er vist dit forslag, som viste vejen. Det viser sig, at der i registrerignsdatabasen:HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Plugins\Extension\.exe
er registreret at .exe filer er tilknyttet Quick Time. Quick time er ikke min livret, så den er afinstalleret. Dog har jeg nu stadig problemet med at der i registrerignsdatabasen i ....\extentions\.exe  står (!!) Quicktime. Hvordan mon jeg sletter det uden at gøre ubodelig skade, her synes jeg ikke linket giver tistrækkeligt svar....
Men du får
Avatar billede ellermann Nybegynder
03. november 2003 - 15:29 #8
.....ups...den smuttede.....
....men du får sikkert points, når jeg lige får rettet op på registreringsdatabasen.......er på vej nu.....
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. november 2003 - 15:33 #9
prøv gør dette :
klik på DenneComputer/MyConmputer ->Tools->FolderOptions ... kig på fanebladet FileTypes i den liste se om exe er knyttet til Quickime.. hvis ja klik på den linje og klik delete... se om det hjælper
Avatar billede kapla Nybegynder
03. november 2003 - 15:40 #10
Ifølge http://support.microsoft.com/?kbid=312455 kan du bare slette den, prøv det
Avatar billede ellermann Nybegynder
03. november 2003 - 15:40 #11
killer bee ====> Det var også min første tanke, men bragte mig ikke nærmere, da der IKKE er asocieret (stavemåde uvis :-)) note til -exe filer (eller for den sags skyld nogen .exe typer at vise).
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. november 2003 - 15:43 #12
ok :)..
Avatar billede ellermann Nybegynder
03. november 2003 - 15:45 #13
And the winner IS
Kaplan0
Det var lige det der var problemet: Der var tilknyttet Quicktime i registrerignsdatabasen. En tur over i registrerignsdatabasen, og med rystende hånd at slette i den og fjerne en skæve version af Quicktime helt fra maskinen!!! Det hjalp....tak.
Nu er der noget med, at den senere version af QT vist har rettet denne 'bug' så jeg må huritgt videre til at installere den, så kæresten er tilfreds igen.....kærester kan være hårde chefer :-)
Avatar billede kapla Nybegynder
03. november 2003 - 15:46 #14
Godt du fik det til at virke, tak for point. :-)