Avatar billede 1200 Nybegynder
03. november 2003 - 14:20 Der er 7 kommentarer

Strømforsyning overbelastning

Hej
Jeg har en gammel IBM 2142-s46 der ikke vil tænde .den  er slukket normalt . Så havde jeg strømafbrydelse , da strømmen kom igen var der overspænding , så flere af mine strømforsyninger til mobil og vækkeure mm. virkede ikke mere. og ibmen vil ikke tænde , jeg har kontroleret om det er sikringen i strømforsyningen det er det ikke ,Hvad kan der være sket ?
Avatar billede draco999 Nybegynder
03. november 2003 - 14:39 #1
Strømforsygningen kan godt være brændt af alligevel. når du starter din PC køre blæseren rundt inde i din strøm forsygning? hvis den gør så kan det være Bundkortet,CPU,grafikkort der måske kan være brændt af
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2003 - 14:39 #2
nogle komponenter kan være brændt af - det dækker din forsikring vist
Avatar billede 1200 Nybegynder
03. november 2003 - 14:49 #3
Til draco999 Intet reagere på tænd knappen ! kan jeg så gå ud fra det er strømforsyningen ?
Til metal_hansen Mugligvis dækker forsikringen men den har jo ingen høj værdi hos dem !
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. november 2003 - 14:51 #4
neeej det har du jo ret i - så skal du nok til at fuske lidt for at få noget ud af det, og det kan du jo ikke få hjælp til herinde ;-)
Avatar billede sjqlund Nybegynder
03. november 2003 - 17:37 #5
Den nemmeste måde er at prøve alle tingene af, og se hvilke der virker, og evt. hvilke der ikke virker..

Men det kan meget nemt være PSU.. ved ikk om den kan være i stykker uden sikringen er sprunget, men det kan den vel
Avatar billede raizat Nybegynder
04. november 2003 - 08:48 #6
Tja hvis du kan låne en anden strømforsyning så gør det og sæt den i din egen hvis det så virker ja så skal du bare have dig en ny ;) Hvis det ikke gør så ville jeg købe en ny computer i dit sted
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. november 2003 - 23:41 #7
Det er stort set altid PSU der dør ved overspænding, resten tager ikek skade (90% af tilfældene). Så hop du ud og find en ny PSU, og så er du kørende igen