Avatar billede power Nybegynder
08. januar 2001 - 08:32 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP SØGES $ Hvor meget er en bannerreklame vær ? kr.

Hej eksperter ;)

Jeg stiller nok et lidt tricky spørgsmål!

Men jeg er i gang med et lille projekt og jeg skal finde ud af hvad en banner – reklame er vær i kr.

Jeg ved det selvfølelig afhænger af hvor mange hints & besøgende der kommer på siden…
Men er der ikke nogle af jer der har lidt erfaring med dette, og kan angive ca. hvor meget hvad er værd ?

Eks. 5.000 Besøgende vær dag ?
Eks. 2.500 Klik på bannerreklame ?

Med venlig hilsen

Henrik Hansen :0)
Avatar billede ricky Nybegynder
08. januar 2001 - 08:53 #1
Oprigtig talt - dette spm. har været oppe - et hav af gange... prøv dog at søge lidt bl.a. de andre spm.
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2001 - 09:58 #2
power >> mange tager ikke penge for antal besøgende og antal klik - de tager for banneret i sig selv.

prisen afhænger af din egen formåen/erfaring, men ca 500 kr vil ikke være af vejen!

grunden til den faste pris er, at mange gerne vil have et banner, men som ikke kommer de rigtige steder hen og derfor ikke vises/klikkes - og mange gange kan du ikke holde styr på antallet; derfor en fast pris...

men som sagt - det kommer _meget_ an på hvad du kan lave!
Avatar billede morphius Nybegynder
11. januar 2001 - 06:52 #3
Hej power....

Ud fra dit eksempel med 2.500 klik om dagen vil jeg sige at du da nok kan få 2.500 alså 1 kr pr. klik.
jeg kan da også andbefale at få en sponsor på tradedoubler hvor du for de fleste af dem for 1 kr pr klik og 20 kr for tilmeldinger.
Tradedoubler finder du på´:
www.tradedoubler.dk
Jeg håber at det var svar nok for dig.

-Jonas :-)
Avatar billede power Nybegynder
11. januar 2001 - 10:37 #4
<<ricky>> Ok ? men så have det jo været let tjente point for dig ?

<keysersoze> Tak for hjælpen :0)

<morphius> Tak for hjælpen :0)

Mvh Henrik Hansen
Avatar billede abruscato Nybegynder
17. maj 2001 - 02:50 #5
------
Eks. 5.000 besøgende/dag:
Din indtjening via bannereksponeringer kan være lidt svær at forudsige, da prisen pr. eksponering hænger meget sammen med hvor målrettet dit site er - Jeg har set bannereksponeringer blive solgt for 20 til 500 kr. pr. 1000 eksponeringer. Tommelfinger-reglen er: Jo mere målrettet dit site er, des højere pris vil du kunne forlange for dine bannereksponeringer. Fx. er det dyrere at købe visninger på underkategorier på jubii.dk end det er på hovedsiden, fordi underkategorier er mere målrettede end hovedsiden.

Dertil kommer også at hvis dine brugere bruger lang tid på dit site og laver mange pageviews, ja så vil du også kunne mærke det på antallet at dine eksponeringer. Og sidst men ikke mindst, er det også af betydning hvor mange bannere du placerer på hver side (De fleste annoncører stiller krav om at der kun må være 1-2 bannere pr. side).
------

Eks. 2.500 Klik på bannerreklame:
Dette vil give dig en indtjening på et sted mellem kr. 625,- (2500 * kr. 0,25) og kr. 6250,- (2500 * kr. 2,5) (begge incl. moms). Du kan muligvis også profitere ved evt. registringer osv.
Dertil skal det bemærkes at den aktuelle click-thrurate pt. ligger på 0,5%, dog kan den svinge meget fra kampagne til kampagne, alt efter hvor effektive bannerne er konstrueret. Eks.: Læskedriksfirmaet Sprite kørte på et tidspunkt en kampagne med 6 (Hæng mig ikke op på tallet) forsk. bannere hvor click-thruraten svingede mellem 0,1% og 6,0%.

Prisen afhænger dog meget af hvor kvalitative dine kliks er. Dvs. om det er en \"ren\" bannerannonce (Eksempelvis som http://www.politiken.dk) el. en \"forced click\" (Eksempelvis som http://www.lotto24.dk)
------

Udover ovenstående, har \"dagsværdien\" på en bannerannonce også meget at sige. Du bliver hurtigt klogere på, hvor meget priserne kan svinge, alt efter om der er dot.com-død eller ej eller hvilket tidspunkt på året det er. Der er noget bedre banner-belægning i december måned end i resten af året.

Hvis du er interesseret i at sælge din egen bannerplads, kan du oprette en \"annonce\" på http://www.reklamepriser.dk - Hvor der også findes artikler om hvordan du optimerer din indtjening på bannere og ovenstående i nærmeste fremtid bliver uddybet i adskillige artikler.

Håber du kan bruge det til noget :)
Avatar billede abruscato Nybegynder
06. juni 2001 - 13:23 #6
Den Sprite-artikel jeg omtalte er her -> http://www.fastbridge.dk/newsletter/april2001.html