Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
03. november 2003 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

total oppetid siden fabrikation

er der en unix kommando der ligesom uptime, giver oppetiden for computeren, men í stedet for den aktuelle oppetid, så den samlede tid maskinen har kørt siden den blev fabrikeret?
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
03. november 2003 - 12:42 #1
Aktuelt er den en Mac G4 jeg gerne vil kende oppetiden for. så en evt. unixkommando eller et eventuelt program til OS X der kan angive dette..
Avatar billede egonspock Seniormester
04. november 2003 - 00:05 #2
ikke at jeg har hørt om. Der er så vidt jeg ved heller ingen oplysninger i PRAM-men om det, så jeg ved ikke hvor den skulle tage det fra. w i terminalen giver dig uptime fra sidste boot, men det ved du nok.
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
04. november 2003 - 10:45 #3
Når jeg regnede med at det kunne lade sig gøre, er det fordi der findes et program under Mac OS-9, som netop viser den samlede tid i dage, timer minutter, som maskinen har været tændt siden fabrikationstidspunktet (som også vises).. så det må være lagret i en chip et sted.. jeg ved at dette ikke nødvendigvis er tilfældet for alt hardware, men eftersom det gælder de mac'er det kunne køre OS-9 tænkte jeg det måske også gælder andre maskiner, bl.a. de nye Mac'er der kører unix (Darwin/BSD).
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
09. december 2003 - 02:51 #4
lukkes