Avatar billede atwr Nybegynder
03. november 2003 - 11:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ekstra RAM til HP Omnibook Xe3 model GC

Jeg har en bærbar af ovennævnte model. Idag sidder der en blok m/ 256MB SO DIMM PC100 i maskinen (to slots) og jeg vil gerne have 512MB i.
Jeg har prøvet med både en 256MB PC133 og en "Apacer" 256MB PC100 blok. Og de virker ikke?!

Ved begge typer har jeg både prøvet at sætte dem i den tomme slot. Samt fjernet den originale og isat den nye istedet.
Men maskinen kan ikke starte i nogle af tilfældene (kan stadig godt med den gamle 256 blok)

Den RAM jeg forsøgte sidst (PC100) skulle endvidere have samme specifikationer som den der sidder i.

Jeg vil nødigt skulle have "orignal" RAM da den koster 1500!

Nogle input/erfaringer?
Avatar billede venturer Nybegynder
03. november 2003 - 11:56 #1
Jeg har faktisk lige sendt en Xe3 tilbage til HP efter en fejlet reperation :)

Anyways... Den er lidt kræsen med hensyn til ram. Smut ind i en butik og be' dem skaffe ram til hjem til lige nøjagtigt en OmniBook Xe3.

Ellers er jeg ret sikker på at dén her kan bruges:

http://www.com-acc.dk/scripts/wsisa.dll/comacc/vogn.r?Vogn=&Kbplus=855282
Avatar billede venturer Nybegynder
03. november 2003 - 11:59 #2
ovenståen er vist for iøvrigt org HP ram... men den koster under 1.000,- inkl moms og forsendelse.
Avatar billede atwr Nybegynder
03. november 2003 - 12:01 #3
Så det du siger er at jeg skal ofre de 1500 på RAM?

Jeg vil ikke bestille RAM hjem med mindre andre har prøvet typen, da jeg har prøvet RAM med samme specifikationer som dem der sidder i nu, og de virkede ikke engang.

Hvormeget RAM har du i?
Avatar billede maddan Nybegynder
03. november 2003 - 13:12 #4
Jeg har tidligere søgt ram til en Omnibook XE3 - der findes flere modeller og deres ram betegnes som reservedele - HP Danmark henviser selv til EET Nordic som kan sælge dig org. HP ram eller noget andet, billigere som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, se evt. www.eetnordic.dk eller ring til deres kundeservice på tlf. 45 90 19 60 - de var meget hjælpsomme da jeg snakkede med dem.
Avatar billede atwr Nybegynder
03. november 2003 - 13:26 #5
Jeg er som sagt ikke interesseret i originale RAM hvis jeg kan undgå det, da de koster ca. 1500,- hvilket faktisk er oplysninger fra EET Nordic ;o) - men ellers tak

Hvis mit spørgsmål ikke er helt klart - Så ønsker jeg at høre fra nogle der har erfaringer med RAM til Xe3'en, model GC
Og ikke mindst om det er muligt at have 512MB i den. Lige nu køre jeg med én blok af 256MB (HP beskriver kun 2x128MB)
Avatar billede venturer Nybegynder
03. november 2003 - 13:53 #6
Og hvis du så lige læser hvad jeg skriver OG kigger på siden jeg gav link til, vil du se at RAM'en "kun" koster 972,50 inkl moms og fragt. :o)

Under alle omstændigheder kan jeg sige at den KAN køre med 512 ram i. Jeg fik den leveret med 1x256 i og satte selv 1x128 (en kollega kører med 2x256).

Som jeg også skrev er jeg rimlig sikker på at den ram jeg gav link til ER org.
Jeg fandt frem til den via memorycorp.dk. De plejer at have forstand på hvad der hører til hvad.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. november 2003 - 13:54 #7
Desuden har du 14 dages fuld returret.
Avatar billede atwr Nybegynder
03. november 2003 - 14:02 #8
-> venturer - ja - sorry, men så først din kommentar efter jeg havde postet min egen kommentar :o)

"Problemet" er at jeg som sagt har prøvet en blok med de "originale" specifikationer som ikke virkede - af uforklarlige årsager. Og jeg var dum nok til IKKE at sikre mig at jeg kunne få pengene retur så står nu med et tilgode bevis. Falkonér-Data vil gerne bestille nogle andre hjem - men jeg vil bare gerne vide fra andre at det er nogle der du'r, nogle der har dem i eller positivt ved fra andre at de virker.
Men smid et svar så får du da lige lidt i posen for det med de 512MB :o)
Avatar billede venturer Nybegynder
03. november 2003 - 14:16 #9
Takker

Men som sagt. Den ram jeg gav link til bliver anbefalet af memorycorp. DE gør netop i at sælge den ram som rent faktisk passer til de forskellige maskiner. Så hvis jeg ringer til dem og beder om 256MB ram til en Xe3, så ville de opgive den klods jeg gav link til.
Avatar billede atwr Nybegynder
03. november 2003 - 14:41 #10
Hmm,..Så lige at www.memorycorp.com skriver at den maks. tager 256MB? GC modellen går under F21XX kategorien. Er det den samme som du/I har??
Avatar billede venturer Nybegynder
03. november 2003 - 15:00 #11
Hmm... Det er godt nok GF modeller vi har. Er du sikker på at GC går under F21 og ikke F23 ?
Avatar billede atwr Nybegynder
03. november 2003 - 21:25 #12
Helt sikker,...desværre