Avatar billede niceguy21 Nybegynder
02. november 2003 - 20:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom computer!

Hejsa!

Jeg har en computer som ligepludselig er blivet vildt langsom. Uden videre.

Er der nogle som ved vad problemet kan være?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2003 - 21:01 #1
Har du installeret noget nyt?
Har du checket for virus?
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 21:02 #2
Du er blevet hijacket. Dvs der er en udefra, der har overtaget en del af styringen på din computer...

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :           http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
02. november 2003 - 21:05 #3
Tak!

Jeg prøver lige 2 sek...
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2003 - 21:05 #4
arlet> "Du er blevet hijacket. Dvs der er en udefra, der har overtaget en del af styringen på din computer..."

det er tilladt ind i mellem at redigere det man klipper og klistrer.
Den sætning kan få enhver til at tro det værste.
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 21:08 #5
ja, den linje skulle ikke have været med, men det kan godt tænkes at det er sådan. men den skal kun stå der når jeg er helt sikker, det er vi enige om*S*
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
02. november 2003 - 21:31 #6
Jeg kunne ikke opdatere Spybot, men ellers tror jeg det lykkes.

Her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 21:29:33, on 02-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\System Mechanic 4 Professional\PopupStopper.exe
C:\Documents and Settings\Alco\Skrivebord\HijackThis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [System Mechanic Popup Stopper] "C:\Programmer\System Mechanic 4 Professional\PopupStopper.exe"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37893.4009027778
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/danskesikker/BG/DanskeSikker.cab
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2003 - 21:34 #7
Den ser rimelig tilforladelig ud - men vent lige og hør arlet, det har han tjek på :)
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
02. november 2003 - 21:36 #8
Ok!
Avatar billede arlet Juniormester
02. november 2003 - 21:39 #9
Den er helt ren, der er ikke noget at udsætte på den..

Har du slettet din temp??
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
02. november 2003 - 21:45 #10
Ja...
Avatar billede niclas-bech Nybegynder
02. november 2003 - 21:59 #11
Har du prøvet at frigøre dine ram det hjalp på min 1,7 ghz der kørte som en 700 mhz
man kan downloade forskellige programmer der er et der hedder memturbo det er rigtig godt
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
02. november 2003 - 22:01 #12
Det burdte jo ske aut. når jeg genstarter computeren!
Avatar billede fromsej Praktikant
02. november 2003 - 22:08 #13
Har du opdateret noget, eller installeret noget for nylig?
Avatar billede magictouch Nybegynder
03. november 2003 - 07:11 #14
Og du defragmenterer jævnligt, din/e diske er ok? sæt din-temporary internet files mappe til f.eks 50mb. Lav en søgning efter *.tmp-slet dem.Højreklik på denne computer-avanceret-ydeevne-indstillinger-avanceret, der skal programmer være mærket, og når du er derinde,hvor stor er din sidefil?
Hent Maxtweaks her: http://www.tech52.com/
Hvor stor er din comp-mhz og ram, og er disken/e meget fyldte
Avatar billede arlet Juniormester
06. november 2003 - 10:52 #15
Takker for point*S*

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.