Avatar billede kallamalla Nybegynder
02. november 2003 - 19:20 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Fuldmagt til lønkonto

Hej

Jeg har fået en fuldmagt, en seddel hvor der står at jeg godt må hæve fra min mors lønkonto i mens hun er i udlandet, men er det nok?
Jeg er 16 år gammel, altså under 18, har det nogen betydning?

Banken er den danske bank.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 19:37 #1
Jeg tror nu nok, at banken vil se din mor, og så få udfærdiget en fuldmagt.
Avatar billede baloose Nybegynder
02. november 2003 - 19:39 #2
jeg mener ikke alder har nogen betydning ved en fuldmagt. Det burde heller ikke være nødvendigt at banken snakker med din mor(så vidt jeg ved)
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 19:46 #3
Ring til banken og spørg.
Avatar billede espersen Novice
02. november 2003 - 19:47 #4
Det er muligvis ikke nok !  Det afhænger lidt af hvilke formkrav, som banken har opstillet for fuldmagter (fx. at moren skal acceptere betingelser/risici ifm. det at udstede en fuldmagt!)

Kontakt banknen og forklar dem situationen, så de bedre kan vejlede jer - og få skrevet fuldmagten på "autoriseret" DanskBank-papir samt ikke mindst registreret i deres EDB-system !!
Avatar billede exp Juniormester
02. november 2003 - 19:58 #5
Og mit tip er nøjagtig som espersens!
Avatar billede kallamalla Nybegynder
02. november 2003 - 20:03 #6
Tak for svarene.
Problemet står i at det var en haste situation, og min mor derfor allerede er rejst. Derfor er det forsent at gå ned i banken og lave en ordning med dem dernede.
Avatar billede exp Juniormester
02. november 2003 - 20:15 #7
Smut du nu stadig ned og snak med dem! Med fuldmagten i hånden kan de sikkert guide dig bedre end de fleste herinde :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. november 2003 - 21:30 #8
Din mor kan kun udstede en fuldmagt til en myndig person, og det kræver at du er mindst 18år gammel.

/per
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 21:36 #9
Jeg kan nu ikke forstå en mor, der giver en fuldmagt til et barn, uden aftale med banken. Jeg har også været borte fra mine børn i perioder, men da har jeg oprettet en konto, de kunne hæve et vist beløb pr. gang.
Avatar billede kallamalla Nybegynder
02. november 2003 - 22:48 #10
Tak for svarene alle sammen, har sendt en email til danske bank, så nu må vi se hvad der sker.

Peet49, det er jo heller ikke fordi hun har efterladt mig uden mad og penge, det var bare hvis der skulle opstå en nødsituation af en eller anden slags.
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2003 - 08:42 #11
kallamalla>Det var heller ikke det, jen mente. Det var mere det, at din mor ikke har lavet aftale med banken, inden hun rejste. Takker for point.
Avatar billede kallamalla Nybegynder
03. november 2003 - 17:15 #12
Personnummer, kontonummer og underskrift er hvad der kræves for at en fuldmagt er legal hos Den Danske Bank. Alder er underordnet.
Hvis nogle skulle være interesseret.