Avatar billede humleloi Nybegynder
02. november 2003 - 19:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dele internet forbindelse mellem 2 computere

kan man ikke finde et program på nettet som kan dele en internet forbindelse mellem 2 computere så man selv kan bestemme hvor mange procent af hastigheden hver af computerne skal have??
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 19:22 #1
prøv at søge på google efter det du mangler, der plejer altid at ligge et lille smart program derude et eller andet sted
Avatar billede tronic1 Nybegynder
02. november 2003 - 19:40 #2
www.netlimiter.com
skal inst. på hver PC óg brugeren skal selv begrænse hastigheden
trial på 30 dage, men det forhindrer jo ikke een i at hente en ny en hver 30. dag..

www.bandwidthcontroller.com
inst. på en PC som agerer server. denne skal have 2 netkort. et hvor nettet kommer ind og en anden som videresender nettet til LAN.
trial på 30 dage... gør ligesom med netlimiter :)
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2003 - 09:13 #3
I teorien kan man godt begrænse hastigheden med et program, det er lidt sværere i virkeligheden. Mange programmer begrænser med pakker, så den ene computer må hente X antal pakker i sekundet, mens den anden må hente 2*X antal pakker.

Det hjælper bare ikke lige helt, når alle pakker ikke er lige store, så vil fordelingen bliver endnu mere skæv, og det kan blive til begge sider.... Men held og lykke, og skriv lige hvis du finder noget som du mener kan gøre det godt nok. :)
Avatar billede humleloi Nybegynder
04. december 2003 - 06:56 #4
Lukket