Avatar billede zipzapdk Nybegynder
02. november 2003 - 19:16 Der er 11 kommentarer

Windows update / popup fejl

Hej med jer

Kan i fortælle mig hvorfor jeg ikke kan hente instalations filerne hos windows update?
Jeg kan godt søge og finde de opdateringer jeg mangler, men når jeg trykker installere går den bare i stå og den downloader intet.

Nu har jeg siddet og rodet lidt og nu vil den heller ikke finde de opdateringer den mangler. Den kommer med følgende fejlkode (0x800A138F)

Del 2:

Jeg kan ikke se f.eks. reklamer i popup, den viser bare blanke sider. Jeg kunne f.eks. heller ikke trykke på jeres aktiverings link i min email da jeg oprettede mig på eksperten.dk da fik jeg også bare en blank side.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak

Dennis
Avatar billede gram123 Nybegynder
02. november 2003 - 19:21 #1
Første de, omkring windows update. Det lyder som om at windows update har fundet ud af at din registerings key ikke er unik, det er før set at en ikke unik windows key kan bruges, men at windows update og andre lignene online tjenester ikke fungere... kan det være en ulovlig kopi af windows der er skylden til at du ikke kan opdaterer ?

del 2.

Jeg har selv oplevet det med at få blanke sider når der laves popup vinduer, jeg rettede problemet ved at skifte prozy server, hvis du kører dit net igennem en prozy client kan det være det der er galt.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2003 - 20:05 #2
Ang. update så kan du lige checke dato og tid på din PC.
Avatar billede zipzapdk Nybegynder
02. november 2003 - 21:19 #3
Til Gram123

Jeg bruger en lovlig key men den er dog blevet brugt på andre computeren, så måske ligger problemet der. Hvor ændre jeg min cd key?

Hvordan ser jeg hvilken prozy server jeg bruger?
Skriv hvordan det gøres.

ps. sidder bag router på adsl linie

Indtil videre tak, prøver de forskellige ting nu
Dennis
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2003 - 21:22 #4
Du kan ikke ændre din key, den hører jo sammen med den windows du installerede, såvidt jeg kan huske er det ikke tilladt at bruge den samme på flere maskiner.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2003 - 00:17 #5
Jeg har oplevet lignende problem. Men da jeg senere forsøgte var der ingen problemer. Jeg opfattede det som (midlertidige) problemer hos Windows Update.

Førsøg derfor igen i morgen - efter en genstart af din pc.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2003 - 00:26 #6
I Registreringsdatabasen kan du se om din Windows98 er registreret.
Klik Start -> Kør og skriv regedit <Enter>

Gå til
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion

her findes i højre side strengen "RegDone"  den skal stå med værdien 1 (een)
Samme sted kan du iøvrigt også se dit cd-key nr.

Gå dernæst til
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Welcome\RegWiz

her skal i højre side være tegnet @ (snabel a) - det skal også have tildelt værdien 1
Avatar billede zipzapdk Nybegynder
03. november 2003 - 10:08 #7
Nu har jeg prøvet alt i har skrevet og jeg kan fortsat ikke køre update. prøvede også for en måned siden og der lykkes det heller ikke. Kan der være Virus på computeren? Har ikke kunne finde nogen virus!

Dennis
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2003 - 10:39 #8
Er Punktet "Java JIT compiler aktiveret" slået fra eller til under Internetindstillinger -> Avanceret. Slå det til.

Slå Virus Protection fra i BIOS under update. - Og Luk alle kørende programmer undtaget Explorer, Systray, Rundll (fra Ctrl+Alt+Delete)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2003 - 20:07 #9
Skriver den ikke andet end fejlkoden, lidt tekst måske?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2003 - 21:29 #10
Er du der?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 22:23 #11
??