Avatar billede mullemeck Nybegynder
02. november 2003 - 17:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MSN til Linux Mandrake

Hvordan kommer jeg på MSN i Linux.
Avatar billede fangel Nybegynder
02. november 2003 - 17:23 #1
fx via Gaim (skal være version 0.69 eller over)

http://gaim.sf.net

Morten
Avatar billede mullemeck Nybegynder
02. november 2003 - 18:14 #2
Øhh hvordan logger man ind.
Skal man registrer en bruger eller hvad før man kan logge ind.
Avatar billede fangel Nybegynder
02. november 2003 - 18:22 #3
1) hent gaim
2) installer gaim
3) start gaim
4) gå ind under accounts
5) opret en ny
6) indtast dine MSN info, og sæt account
7) sæt til auto-login + husk info
8) genstart gaim - se den logger ing
9) ...
10) Profit (South Park ref.)

Morten
Avatar billede JoeX2 Praktikant
02. november 2003 - 18:47 #4
Ikke for at forvire, men jeg foretrækker et program der hedder kmess, som kan findes på kmess.sourceforge.net . Du skal huske at have en version nyere end version 1.3 ellers virker den ikke.
Avatar billede sgkong Nybegynder
02. november 2003 - 20:03 #5
En anden mulighed er aMSN, som kan downloades fra amsn.sourceforge.net.
Avatar billede ldrada Nybegynder
03. november 2003 - 17:55 #6
Tak alle :) jeg var næsten ved at spørge det samme spørgsmål, da den nyeste gabber ikke gider på min Mandrake 9.2, og kopete har også sine problemer :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
03. november 2003 - 18:13 #7
aMSN er rigtig godt, og det virker.
bare læs FAQ filen efter at du har untar'd den, så er du godt kørende inden for 20 sekunder.
Avatar billede fangel Nybegynder
03. november 2003 - 18:18 #8
ldrada -> hvis man har et system som det er precompilet til -> det tog mig ca 5 timer at få Gaim op at køre fordi jeg skulle compile det selv - og så hånd er jeg endnu ikke til Linux ,)

Morten
Avatar billede ldrada Nybegynder
03. november 2003 - 19:02 #9
dea> Jeg brugte hele fredag aften, og mandag morgen på at *prøve* på at få gaim op og køre. Det lykkedes aldrig.
jeg unzippede, gik ind i mappen og kørte ./configure hvorefter den checkede en hel masse setting osv.. Pludselig [STOP] "Hovsa du du kræver det og det til den og den af minimum den version", så googlede jeg efter det, fik en kildekode... ./configure [STOP] "Hovsa du mangler det og det og jeg vil have den og den"

Long story short, jeg farede vild i alle disse dependencies etc.

Bare der var windows nemt :(
Avatar billede ldrada Nybegynder
03. november 2003 - 19:04 #10
ps. kan også være at det virker for mullemeck, han siger ikke hvilken version af mdk han bruger så jeg går vel ud fra at det er 9.1, det er nok mere modent end 9.2
Avatar billede fangel Nybegynder
03. november 2003 - 19:32 #11
ldrada -> jeg løb også ind i et dependencie-helvede - men kom ud... og efter 40 forsøg på at få MSN til at virke p.g.a. SSL support lykkedes det ;)

Morten
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. november 2003 - 18:22 #12
Jeg har version 9.1 man hvordan installer man programmet.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. november 2003 - 18:22 #13
Mener amsn
Avatar billede ldrada Nybegynder
05. november 2003 - 09:12 #14
Unzip filen du downloadede. (på skrivebordet for eksempel)
gå så ind i den unzippede mappe, og læs filen FAQ
der står instruktionerne klart og tydeligt. :)
Avatar billede mullemeck Nybegynder
05. november 2003 - 22:01 #15
Konsol:
Jeg har prøvet at skrive: gzip -d amsn-0_83.tar.gz = amsn-0_83.tar.gz: No such file or directory
Hvis jeg skriver: tar xvf amsn-x_xx.tar = tar: Fejl kan ikke reddes; afslutter nu

Hvad gør jeg forkert.
Avatar billede ldrada Nybegynder
06. november 2003 - 09:06 #16
lol :) Jeg (jeg bruger KDE 3.1, MDK 9.2) højreklikker på filen, vælger Actions > Extract here.
Højreklikker derefter på mappen hvor den udpakkede, og vælger Actions > Open Terminal Here

;)
Avatar billede mullemeck Nybegynder
06. november 2003 - 17:22 #17
OK har fået det til at funke tak.