Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 21:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Tabelproblemer i Netscape

Hej
Allerførst tak for et alletiders site; keep up the good work!!!
Jeg er lige konverteret fra Frontpage 2000 til Dreamweaver 4.
Den egentlige grund til dette var at jeg ville have bedre kompatibillitet til de lidt ældre Netscape udgaver.
Jeg har dog stadig store problemer med at Nerscape ikke vil repektere tabellernes størrelse, hvorfor de stadig flyder rundt og opfører sig som de vil i Netscape 4.03 Communicator. Hvorfor?
Noget andet er at rammerne ikke opfører sig som de skal. Se evt. www.surfersinfo.dk .
Her tænker jeg mest på menu rammen øverst.
Mht til tabellerne tænker jeg på dem helt til højre på forsiden, men det kommer vel ikke som den store overraskelse hvis du sidder med Netscape 4.03 og ser på siden...!

Jeg har tidligere oprettet et spørgsmål om de samme problemer og blev opfordret til at bruge Dreamwaver....Help me!

Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:03 #1
Jeg har lagt mærke til at Netscape ikke er glad for tabeller i tabeller...Skal man bare indse at det er forbudt...? Eller skal jeg droppe min bekymringer om netscape og koncentrere mig om indholdet?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:10 #2
Altså, jeg har brugt denne service, der faktisk er lidt genialt, for at finde på min side, hvor den finder fejl helt ned til, hvis man ser det i WebTV: http://websitegarage.netscape.com
Ellers kan jeg blot nævne, at det måske er fordi du bruger <TBODY> som Netscape ikke understøtter, og så er der det med at man kan bruge både <TR> og <TD> jeg kan ikke huske hvad det er NS har problemer med...
Avatar billede parazite Nybegynder
07. januar 2001 - 22:10 #3
Jeg kan se at du blander % og px-angivelser i dine tabeller. Dette HADER NS. Definer altid størrelsen i px, så er du på den sikre side. Ved ikke helt om det er problemet her, men prøv. :o)

\"Jeg har lagt mærke til at Netscape ikke er glad for tabeller i tabeller...Skal man bare indse at det er forbudt...?\"

Har jeg nu ikke haft problemer med. Fejlen ligger nok et sted i din kodning - evt. % og px.

\"Eller skal jeg droppe min bekymringer om netscape og koncentrere mig om indholdet?\"

ALDRIG! Der er stadig for mange der bruger NS til at man bare kan ignorere dem. Det bedste er at lære sig selv at kode crossbrowser. Det KAN faktisk lade sig gøre! :o)

- Parazite

P.S: DreamWeaver ROCKER!
Avatar billede parazite Nybegynder
07. januar 2001 - 22:12 #4
warpsnet : Håber da ikke NS har problemer med enten TR eller TD, da det er det du bruger for at definere rækker og kolonner i dine tabeller! :o)
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:16 #5
Ja, men det ved jeg den har i forbindelse med at ligge et billede i som baggrund, glemte at nævne det i den forbindelse.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:16 #6
Jeg har lavet det hele om i Dreamweaver hvor jeg netop angav alt i px....så jeg tror ikke umiddelbart at fejlen ligger der?
Crossbrowser - hvad er det? : Html vinduet + design vinduet åben samtidig?

Men ellers ja,
Dreamweaver lets your dreams come true...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:17 #7
Kan se at du netop bruger <TBODY>, enda flere gange, jeg tror det er problemet.
Avatar billede parazite Nybegynder
07. januar 2001 - 22:18 #8
Crossbrowser : At alt virker som det skal i gængse browsere : NS 4.0, NS 6.0, IE 5.0 og IE 5.5... :o)
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:19 #9
Ok jeg bruger <Tbody> - hvad skal jeg udskifte det med?
Er der ikke et fjlfinding program el. lign.?
Jeg har trods alt små 300 sider...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:22 #10
Æh, du har i hvert fald ikke lavet det hele om i dreamweaver, der ligger typiske MS/overflødig-kodninger i det.
PS: Prøv at bruge dette i Dreamweaver:
Gå op i \"Command\" og vælg \"Clean up HTML\" og ikke mindst \"Clean up Word HTML\" (MS kodning igen forresten :-) )
Avatar billede parazite Nybegynder
07. januar 2001 - 22:22 #11
Hvorfor bruger du tbody, og hvad gør det egentlig? *G* Har aldrig hørt om det.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:23 #12
Hvis alt skal virke i NS 4.0, NS 6.0, IE 5.0 og IE 5.5... så skal man jo have en hel hær af folk til at sidde og teste...ikke?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:24 #13
<TBODY> Definerer tabellens krop. Det anvendes til at skelne mellem rækker i tabellens hoved og fod fra rækker i tabellens krop.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:25 #14
warsnet: Nej jeg har ikke lagt det jeg har lavet i dreamwaver ud, da jeg kunne se at det ikke hjalp stort med kompatibilliteten...

Avatar billede parazite Nybegynder
07. januar 2001 - 22:25 #15
Eller også skal man bare selv have programmerne! :o)

Men jo, det er en god ide at få sig en lille hær af testere, man kan få til at gå siden igennem nogle gange.

Har du ICQ? God ide at smide linket ud til vennerne... de har ofte mange forskellige browsere og indstillinger!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:25 #16
Surferinfo-->Nej, jeg nævnte jo netop http://websitegarage.netscape.com ikke?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:31 #17
Selvom jeg har givet pointene, vil jeg meget gerne høre hvis i pludselig kommer i tanke om noget genialt...!
Så skal jeg nok hjælpe jer, hvis jeg engang kan... fantasien kender ingen grænser.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:33 #18
Æh, har du selv NS, så kan jeg da lige prøve at lave din side om så jeg ville mene at den skulle køre den korrek, jeg har ikke selv, så jeg kan ikke lige selv teste...
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:35 #19
ja jeg har Netscape 4.03
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:36 #20
og fedt!!!
Det er det der gør det site så godt!
- Tjenester!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:39 #21
Hvad?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:42 #22
Har du lavet det?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
07. januar 2001 - 22:44 #23
Hvad betød:
og fedt!!!
Det er det der gør det site så godt!
- Tjenester!
---->
Nej, ikke lavet noget endnu, jeg ser først på det i morgen, skal ekstra-ordinært tidligt op i morgen, så godnat. Hygge!
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 22:48 #24
Nå jeg vil bare sige at jeg værdsætter din hjælp...
Avatar billede chrnb Nybegynder
08. januar 2001 - 06:03 #25
fjern formateringen i koden..