Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 13:37 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lydkort

Jeg har lige installeret Win 98, men har fået problemer med mit lydkort (onboard). I Enhedshånderingen står der at lydkortet VIA AC97 Enhanced Audio Controller (WDM) er installeret og virker korrekt. Der er ingen irq konflikter. I Andre Enheder er PCI Communication Device, som jeg ikke kan finde nogle drivere til. Men om om det har noget med lydkortet at gøre ved jeg ikke.
Når jeg vil spille et spil eller bruge Windows Mediaplayer er der ingen lyd på, men vil jeg hører musik på Winamp eller spille cd'er direkte fra cd er der lyd på. Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette problem?
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 13:40 #1
Du skal køre en Setup fra skiven, der fulgte med bundkortet.
Avatar billede c-holst Novice
02. november 2003 - 13:41 #2
slet  enheden, genstart og indlæs den opdaterede driver som du i forvejen har hentet
Avatar billede c-holst Novice
02. november 2003 - 13:43 #3
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 13:50 #4
Hvis der køres Setup fra skiven går skærmkortet i smadder. Jeg har prøvet at slette enheden og genstarte og installerer driverfilen både fra skiven og hentet en fra nettet. Men intet hjælper.
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 13:55 #5
Du kan nøjes med ,at installere lyd manuelt.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 14:17 #6
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 14:29 #7
Går i enhedshåndterin, klikker på +, højreklikker på AC lyd-egenskaber-driver-opdater driver, du skal have cdèn i drevet, og vælget at bestemme selv, finde driver på cd, og klikker enter. Du kan og så lade den finde den automatisk, men så skal du kontrollere, at driver systemet finder, også er til dit OS.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 14:37 #8
Det har jeg lige gjort og får meddelsen: Den bedste driver, Windows fandt, erallerede installeret til denne enhed. Og hvis jeg prøver det til PCI Communication Device, som står i 'Andre Enheder' med gul udråbstegn, får jeg samme besked.
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 14:52 #9
Når du går i lyde i kontrolpanel og prøver der, er der så lyd på.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 14:56 #10
Ja, det er der
Avatar billede c-holst Novice
02. november 2003 - 14:59 #11
måske skulle du afinstallere og geninstallere de programmer der giver problemer
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 15:00 #12
Så er lydkortet rigtigt installeret rigtigt. Resten skal du sætte op i de spil, du vil køre.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 15:42 #13
Nu har jeg installeret Windows media Player og nogle spil igen, men med samme resultat. Ingen lyd i Windows Media player og Spil, men i Windows og Winamp. Er det en mulighed at sætte et nyt lydkort i? Hvad med 'PCI Communication Device' har det også noget med lyden at gøre? eller hvad er det?
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 15:44 #14
Du kan sagtens installere et nyt lydkort, du skal da deseble OnBoard lyd i bios.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 15:50 #15
Ok, vil det også løse problemet med 'PCI Communication Device'?
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 15:54 #16
Det vil jeg tro, problemet med det andet kort er, at det er OnBoard, og ikke kendes af mange spil.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 16:00 #17
Det vil jeg prøve, selv om problemet ikke var der da compen kørte Win2000. Til gængæld var der problæemer med at spille ældre spil.
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 16:07 #18
Det kan også være spillet, der ikke er sat rigtigt op til lydkortet. Men jeg skal ikke gøre mig klog, da jeg ikke spiller selv.
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 16:08 #19
Min søn har haft samme problem, der hjalp det med et PCI kort til lyd.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 16:17 #20
Nu spørger jeg lige lidt dumt, men er PCI kort = Lydkort?
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 16:20 #21
ET lykort skal sidde i PCI soklen. PCI bliver brugt til meget forskelligt hardware.
Avatar billede beo227 Nybegynder
02. november 2003 - 16:23 #22
Ok, tak for svarene
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 16:29 #23
Selv tak.