Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 01:46 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Farmat Kommando

Hejsa

Jeg skal ha`formateret mit C drev,--men p min Boot diskette findes ikke kommandoen FORMAT !!!
Jeg kører Me og vil skifte til Win 2000. Har Bootdiskette til Win 98 også,-men denne indeholder heller ikke kommandoen.
Hvordan søren får jeg så formateret drevet ?? Har gjort det før,--men det var hele HD hvor jeg kørte en Fdisk, men denne gang vil jeg bevare de andre partitioner.

Gode råd søges

Hilsener
Toftevej
Avatar billede darkside Nybegynder
02. november 2003 - 01:47 #1
Du kan da bare smide din 2000 CD i og starte på den, formatering kan klares via install af den.
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 01:49 #2
Nej,--fordi den kommer op med en fejl, kan ikke lige huske hvad den siger, men vil ikke gå videre med installeringen !!!!!!
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 01:52 #3
Normalt kan du bare fjerne C partitionen under installation, og oprette den igen, så får du automatisk en formatering.

Mht din bootdisk, kigger du på den i stifinder eller booter du op på den? Format ligger så vidt jeg husker i en cab fil, og bliver pakket ud ved boot.
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. november 2003 - 01:52 #4
søg på bootdisk :)
Avatar billede darkside Nybegynder
02. november 2003 - 01:52 #5
Kan du finde ud af hvad fejl den melder, det gør det hele lidt nemmere.

Ellers prøv denne her bootdisk
http://soreno.dk/files/freedos.zip
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 01:55 #6
Jeg Booter op på den.Tager jeg en Dir på disketten e der ikke format på.
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 01:56 #7
Jeg har prøvet at tage Format på en Dos diskette,--men der bliver sagt at det er den forkerte ver.
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 01:56 #8
Den vil heller ikke ligge på disken, men på det RAM-drive som oprettes. Siger den unknown command ved format?
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 01:57 #9
Ja det gør den
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 01:57 #10
Har du prøvet den nemme løsning, og fjerne din c partition under installation?
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 01:58 #11
Øhhh,--hvordan gør jeg det ????????
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 02:00 #12
Ved den blå skærm hvor du skal vælge på hvilken partition win2k skal installeres på; der kan man slette/oprette partitioner.
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 02:03 #13
Ja,--men så langt kommer installationen ikke. Når den kommer til det punkt hvor den skal tælle op,- nede i bunden,- så går der et øjebil og den siger at der er en fejl,--noget med at jeg skal prøve et andet grafikkort,- afinstallere allle nye drivere og en masse andet
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. november 2003 - 02:04 #14
Sådan foretager du en NY installation af Win XP/2000 -

http://www.runehansen.dk/index.html?/E/xpformatoginstall.html

/victor-1
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 02:09 #15
booter du på cden, eller starter du installationen fra windows?
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 02:11 #16
Jeg booter fra Cdèn
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 02:24 #17
hmm den fejl har jeg ikke mødt før. har du et eller andet oldnordisk isa grafikkort?
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 02:38 #18
Mit grafikkort er et : NVIDIA PIVA TNT2 64 PRO.
Men fejlmeldingen starter sådan her :
Stop:0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000
Unexpected_Kernel_Mode_Trap
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 02:39 #19
du kan evt fra windows me lave et check:

winnt32.exe /checkupgradeonly

den ligger i i386 mappen. se hvad den har at sige..
Avatar billede toftevej Nybegynder
02. november 2003 - 03:19 #20
Hmm,--den kan jeg ikke lige finde,--mappen 386 ??
Avatar billede halifax Nybegynder
02. november 2003 - 05:11 #21
Startdiskette
- laver en midlertidigt drev (en Ramdisk) hvor filen format.com ligger.

Efter boot fra diskette står der næsten til sidst på skærmen
Diagnosticeringsværktøjerne blev udpakket på midlertidigt drev x

hvor x står for det tildelte drevbogstav. Det drev skiftes til og kommandoen skrives: format c:
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 17:41 #22
Feedback tak ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. november 2003 - 23:32 #23
"toftevej" - er du ikke lige så venlig, at følge op her med noget responds ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. december 2003 - 14:51 #24