Avatar billede paduavej Nybegynder
07. januar 2001 - 20:37 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Vurder denne side

Gider i vurdere denne side. Det er min første side så jeg har sikkert meget at lære endnu.

Hilsen Brian
Avatar billede klas Juniormester
07. januar 2001 - 20:38 #1
Den ligner meget eksperten ..  ;)
Avatar billede jimmer Nybegynder
07. januar 2001 - 20:42 #2
go\' side :-)
Avatar billede paduavej Nybegynder
07. januar 2001 - 20:42 #3
Okay vil i have adressen så er den www.tobila.dk
Undskyld
Avatar billede jimmer Nybegynder
07. januar 2001 - 20:42 #4
ka\' du ikke lige sige hvad den handler så vi kan vurdere den?
Avatar billede klas Juniormester
07. januar 2001 - 20:45 #5
Logoet burde du lave så det falder lidt bedre ind i resten af siden ..

Du har en meget bred border på dine frames . .den synes jeg også burde være lidt mindre.
Avatar billede stigc Nybegynder
07. januar 2001 - 20:47 #6
prøv den 800*600 der den helt elendig! Husk at stadigvæk halvdelen af alle din besøgende kører i denne opløsning!

Blå skrift i menuen på en blå baggrund holder ikke!

Baggrundsbilledet holder generelt ikke!

Tilbage \"tilbage forsiden\"  burder ligge i menuen!

\"webmaster\" burde ligge i menune og ordlyden burde være \"E-mail\"

Forskellige størrelse over skrift på undersiderne holder ikke. En enkelt har slet ingen!

En typisk begynderside, men hvis informationen er i orden skal du nok få besøgende!

Avatar billede stigc Nybegynder
07. januar 2001 - 20:49 #7
Spørgerhjørnet er med blåt, hvor andre er røde! Den lilla skrift på denne side er ulæselig!
Avatar billede paduavej Nybegynder
07. januar 2001 - 20:49 #8
Kan jeg kun give point 1 gang, jeg er ikke så god til dette her
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 20:51 #9
Det er en meget forvirrende baggrund du har på og den passer ikke helt ind.
Jeg ville måske vælge en hvid med nogle siloetter af hunde eller lign.

Men ellers er siden da gos nok, man kan få den information man skal bruge og den er hurtig og god at finde rundt på.
Avatar billede klas Juniormester
07. januar 2001 - 20:51 #10
Du gav mig alle points . .BAre sig hvordan du vil have dem fordelt så giver jeg nogle af dem tilbage :)
Avatar billede jimmer Nybegynder
07. januar 2001 - 20:51 #11
Indhold, overskuelighed og brugervenlighed er i orden.

Det du skal arbejde på er grafik og farver.

Baggrunden er ikke køn. Anvend fx kun een farve.

En anden tekstype ville også pynte fx arial, tahoma eller verdana med en farve som står godt til den baggrund du vælger.

Logoet du har i en frame øverst til venstre skal enten være større så den fylder hele framen eller også skal framen være mindre. Det sidste er nok bedst.

Din gæstebog er i helt andre farver end resten af siden. Pænest hvis de er ens.

ellers ganske udemærket site. Man er ikke i tvivl om hvad siden handler om.

Det var det jeg umiddelbart kunne finde på der skulle laves om.
Avatar billede paduavej Nybegynder
07. januar 2001 - 20:52 #12
Gider du give stigc 25 og jimmer 25.
Tak
Avatar billede stigc Nybegynder
07. januar 2001 - 20:53 #13
Dit logo i venstre hjørnet fylder 70 KB! Skal ned på under 10!

Ja de point blev vist lidt underlig fordelt! :)
Avatar billede jimmer Nybegynder
07. januar 2001 - 20:53 #14
det var sgu hurtigt du lukkede spm. ikke særligt flinkt
Avatar billede paduavej Nybegynder
07. januar 2001 - 20:54 #15
Undskyld
Avatar billede repsac Nybegynder
07. januar 2001 - 20:55 #16
Baggrunden er meget original ...
Sæt \'border=\"0\"\' i dit frameset ... så er vi fri for den spildplads.
I din frame til venstre var det måske en idé ikke at have så stor en \'leftmargin\' ... så kan alle menu-punkterne være på én linie (600x800)
Den øverste frame fylder meget ... ca. 1/3 af skærmen (600x800)
\"Overskrifterne\" på henholdsvis \"Spørgehjørnet\" og \"Billeder af kennelens hunde\" er forskellige i både type, størrelse (alm/fed), og farve ... gør det ensartet!
Link\'et til \"Gæstebog\" skal være direkte ... man klikker én gang for meget (link\'et i din venstre frame skal ikke være til en ny side, men direkte til gæstebogen).
Indlægene i gæstebogen fylder ret meget selvom der kun er skrevet en enkelt linie ...
Nogle af billederne er for dårlige ... eks. [http://www.tobila.dk/images/frida%20fodrer%20unger%20på%20græsset%20a.jpg] - i adresser på internettet bør man ikke bruge \"mellemrum\" og æøå ... i stedet for \"mellemrum\" kan du evt. bruge \"_\" ...
Hvis du får lavet det så frame\'sne støder helt op mod hinanden (border=\"0\") var det måske en idé at lave *bgproperties=\"fixed\"\' (baggrundsbilledet bliver \"fikseret\" (\"sidder fast\")) ... op til dig ...

Casper
Avatar billede mrcorex Nybegynder
07. januar 2001 - 20:56 #17
Du mangler at give en title på siden.

<head>
<title>Title</title>
</head>
Avatar billede repsac Nybegynder
07. januar 2001 - 20:57 #18
=>jimmer: ENIG!!!
Avatar billede klas Juniormester
07. januar 2001 - 20:59 #19
repsac / Jimmer - Læs hans post .. Det var ikke med vilje . Han skal bare sige hvordan han vil have dem fordelt så skal jeg nok klarer det :)
Avatar billede mmp Nybegynder
07. januar 2001 - 21:00 #20
Jeg er helt enig med de andre i deres vurdering af baggrunden. Den er for \"urolig\" - Jeg er også enig i, at skrifttypen bør være verdana eller arial, og helst ikke stor og rød.
Du skal prøve at få siden til at hænge farvemæssigt og kompositionsmæssigt sammen, så den ikke vælter. Farver og komposition skal gennemføres på hele siden.
Det er nemt at finde rundt. Der er et dog en ting, som kunne være lidt mere brugervenligt. Hvis jeg trykker på gæstebog, så skal jeg klikke en gang til for at komme til gæstebogen - man kunne vel ligeså godt bare komme derhen med det samme ;-)
Jeg kunne forestille mig, at hvis man var på kig efter en vovse, at man også gerne ville have en pris-idé ;-)

Der skal ikke så meget til, så har du en flot side.
Avatar billede jimmer Nybegynder
07. januar 2001 - 21:01 #21
jaja, jeg var måske lidt for hurtig til at brokke mig. Blev bare lidt sur da jeg så den var lukket.
Avatar billede paduavej Nybegynder
07. januar 2001 - 21:09 #22
Tak for hjælpen og undskyld det med pointene. Jeg lærer det jo nok en dag.
Avatar billede repsac Nybegynder
08. januar 2001 - 16:10 #23
Det går somend nok ... men husk bare til en anden gang ikke at afslutte spørgsmål for hurtigt. I øvrigt skal spm. til 100p skal da have tid til at blive besvaret.

=>mmp: Vi er enige om gæstebogs link\'et hva\' ...

Casper
Avatar billede motu Nybegynder
09. januar 2001 - 18:39 #24
start forfra .. start med en ENKEL bagrund, evt læs lidt på www.builder.dk < kanon site.

Du har en masse godt på siden , plus et domain , så giv det en skalle mere ;). (overvej lidt grafik)
Avatar billede motu Nybegynder
09. januar 2001 - 18:39 #25
og skal siden hedde untitled ;)
Avatar billede motu Nybegynder
09. januar 2001 - 18:41 #26
drop frames og lav det i tables.