Avatar billede nielsmo Nybegynder
01. november 2003 - 18:19 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kort over københavn

HeY

jeg skal bruge et kort over københavn der er indelt i disse bydele : indre by, østerbro, vesterbro, nørrebro & frederiksberg.

Det skal helst ligne det danmarkskort der er på nythjem.nu, men det skal kun være over københavn.

Der er pt. ikke mulighed for at give en anden betaling for opgaven, end exp.dk points, men der vil måske være mulighed for det på et senere tidspunkt.

Farver: det vil være perfekt hvis disse to faver kunne blive brugt ( #CBD2FF & #8091FF ), men det er ikke noget krav.

Størrelse: Ca. samme størrelse som på nythjem.nu

>Niels - ja mig...
Avatar billede yasp Nybegynder
01. november 2003 - 18:38 #1
der er copyright på kort ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. november 2003 - 18:47 #2
Der vil ofte være copyright på de gode kort der findes, men du kunne jo selv lave et. Få fat i et kort du kan bruge, entes som et indscannet billed eller fra nettet. Brug dette billed som baggrund, og tegn de nødvendige linier op på et lag oven på det indscannede/digitale billede. Når du har tegnet detaljer nok (brug så få som muligt, det giver faktisk det bedste resultat) sletter du det lag hvor billedet med copyright sidder, herefter har du dit eget mebet brugbare kort,k i den størrelse du har brug for, med de detaljer du har brug for.
Avatar billede nielsmo Nybegynder
01. november 2003 - 18:51 #3
Ledte efter en der kunne lave det som du beskriver bufferzone, da jeg er 100% dårlig til grafik/grafiske programmer....
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. november 2003 - 18:53 #4
Hvis du finder et brugbart kort og fortæller hvad du vil have med, laver jeg det gerne. En hyggelig lille opgave
Avatar billede nielsmo Nybegynder
01. november 2003 - 19:21 #5
bufferzone -> hvis du på denne side (http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/pegasus.nsf/all/027BA08D299A697341256C4500505063) indtaster gadenavn : købmagergade, og husnr : 24 så kommer der et kort frem hvor københavn kan ses. under temaer vælges : baggrundkort & bydele, og kortstørrelse : stor, og så zoomer ud så du kan se bydelene : Indre østerbro, Indre nørrebro, frederiksberg, vesterbro, indre by & christianshavn.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. november 2003 - 23:21 #6
Kikker på det snarest
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2003 - 00:25 #7
Så er klokken blevet mange lige pludselig, så jeg stopper for i aften. Du kan se hvor langt jeg er kommer her

http://www.bufferzone.dk/images/by.gif

Alt kan stadig ændres, farverne f.eks. og der kommer flere detaljer på i morgen. Lad mig høre hvad du synes og om du vil have noget ændret
Avatar billede yasp Nybegynder
02. november 2003 - 00:33 #8
buffer> har du arbejdet med det i illustrator ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2003 - 00:38 #9
Nej i photoshop, indtil videre. Jeg har overvejet illustrator, men da jeg kun har den installeret på arbejde endnu, valgde jeg at starte i PS
Avatar billede yasp Nybegynder
02. november 2003 - 00:41 #10
du kunne jo bruge streamline ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2003 - 00:44 #11
Kender den ikke
Avatar billede nielsmo Nybegynder
02. november 2003 - 00:47 #12
Øhh de røde streger er?? ville mene at det er de grønne streger der skal tegnes op... og så skal jeg helst ikke have de andre bydele med, lidt ala. nythjem.nu med sveriges delen, hvor det kun er skåne man kan se. Men ellers ser det godt ud ;)

og så ville jeg mene at den store halvø som du har skåret væk, er med til indre østrebro...

håber ikke det betyder du skal lave for meget om....
Avatar billede nielsmo Nybegynder
02. november 2003 - 00:48 #13
kom lige til at acceptere... betyder ikke at den er færdig, håber du vil lave den færdig...
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2003 - 00:56 #14
De røde streger er veje, og jeg skal nok lave den færdig i morgen. Vi putter det på der mangler ogfjernet det der skal væk, jeg skal bare have identificveret hvor grændserne går mellem Ydre og indre
Avatar billede yasp Nybegynder
02. november 2003 - 01:00 #15
buffer> Adobe streamline konverterer bitmats til vektor. Til samme gør programmet 'trace' fra Corel
Check dem ud. de sparer dig timer og dage når du arbejder med den slags opgaver
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2003 - 01:07 #16
Lyder lækkert, jeg skal alligevel snart i byen når photoshop CS og de andre produkter kommer på dansk.
Avatar billede yasp Nybegynder
02. november 2003 - 01:12 #17
ehh, det har intet med de nye at gøre - streamline er et gammnel produkt fra adobe før Illrastrator 9 - corel trace må du søre efter i corelpakken, jeg kender intet til det
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2003 - 18:30 #18
så er anden version med lidt mere detaljer på kommet op.

Jeg har det problem at det ikke er lykkedes mig at finde ud af hvor grændserne går mellem de enkelte bydele går, så jeg har ikke kunne markere det på kortet.

http://www.bufferzone.dk/images/bykort2.gif

Kik på det og lad min hører
Avatar billede nielsmo Nybegynder
03. november 2003 - 23:03 #19
Bufferzone -> jeg tror at vi har misforstået hinanden.... der skulle slet ikke så mange detaljer på, kun lige sådan at man kunne se de forskellige bydele, og så man også kunne se det var københavn.....
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2003 - 17:33 #20
OK, har du mulighed for at finde ud af hvor grændserne går, evt. vejnavne. Så fjerne jeg detaljerne, Kortet er lavet i photoshop, så det er bare at slå et eller to lag fra, Intet problem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2003 - 22:31 #21
Hvordan finder vi de grænser og får kortet færdigt til dig? Hvis du har nogle ider hører jeg gerne om dem, jeg forsøger selv af finde dem også
Avatar billede nielsmo Nybegynder
15. november 2003 - 23:16 #22
bufferzone -> Projektet er er gået rimeligt meget i stå, men du kan bare beholde pointsene, men hvis jeg gerne vil have lidt hjælp til det senere... kan jeg måske få pdf filen sendt til niels@ung-sejl.dk??

>Niels
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2003 - 23:25 #23
Meget gerne, jeg sender og hvis jeg finder grændserne, laver putter jeg dem på og sender den igen