Avatar billede wired Nybegynder
07. januar 2001 - 20:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangler servicen \"Microsoft DNS server\" på NT4 ?

Servicen \"Microsoft DNS server\" fremkommer ikke på listen, når jeg trykke \'add\' under under \"Network Service\". Har netop installeret SP5 og OP4. Er der nogen som kan hjælpe mig?
Avatar billede beltzer Nybegynder
08. januar 2001 - 17:19 #1
Kører du server ?
Avatar billede wired Nybegynder
08. januar 2001 - 17:22 #2
Yep - NT4 server samt service \"server\"
Avatar billede beltzer Nybegynder
08. januar 2001 - 20:06 #3
har du prøvet at geninstalle din service igen elller installere WINNT SERVICE PACK 6 eller 6A
Avatar billede wired Nybegynder
08. januar 2001 - 20:17 #4
Mange tak. Først geninstallerede jeg NT4, hvorved DNS service blev muligt, herefter installerede jeg \"DNS service\", efterfulgt af SP5 og til sidst OP4 og så virkede det. Konklusion: Man skal ikke installere SPx før end man har installerede alle de service man forventer at få brug for - hvordan man så end kan vide dette.
SP6 eksistere endnu kun til terminal og jeg ved ikke om SP6a er en form for beta version, jeg valgte derfor at nøjes med SP5. Men mange tak for oplysningen. Dette forum er faktisk ganske smart og relativt hurtigt - det tror jeg at jeg vil anbefale til andre. Jeg har ikke kunne finde et chat-forum om dette emne. Ikke engang under mIRC.
Tak for hjælpen Beltzer.
Avatar billede beltzer Nybegynder
09. januar 2001 - 10:48 #5
okay :)