Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
01. november 2003 - 17:55 Der er 9 kommentarer

Drevene er væk

Hej Alle

Håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har lige overtaget min brors maskine og har flyttet harddisk, dvddrev samt brænder fra min egen maskine og over til brormands maskine. Mit problem er nu, at når jeg starter op kan den sagtens se dvd-drev og brænder, men når jeg kommer ind i windows er de drev væk, og jeg har ikke mulighed for at få dem frem. Når jeg kigger inde i Bios, så står de der godt nok.

En der ved hvad problemet kan være???

Jeg har slet ingen mulighed for at indlæse driver m.v. da de som sagt ikke fungerer i Windows  98.

På forhånd tak
Avatar billede resten Nybegynder
01. november 2003 - 18:00 #1
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q270008&

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q320553&

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q314060&
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
01. november 2003 - 18:12 #2
Hej Resten

Jeg har prøvet det du skriver, men jeg har ingen Class kun en deviceclasses og der har jeg ikke sådanne et nr. 4D.....mærkeligt
Avatar billede resten Nybegynder
01. november 2003 - 18:14 #3
Hvilket system bruger du?
Avatar billede resten Nybegynder
01. november 2003 - 18:15 #4
Men ellers prøv at gå ind i enhedshåndteringen og se hvad den skriver om dine cdrom drev.
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
01. november 2003 - 18:22 #5
Jeg har kun win 98, 2.

Inde i enhedshåndtering skriver den at de ikke er tilgængelige...og ikke ret meget andet :-(. En formatering ville vel ikke engang hjælpe, for problemet er vel dybere????
Avatar billede resten Nybegynder
01. november 2003 - 18:59 #6
Har du været forbi windows-update og tjekket om der evt skulle være nogen driver til drevne ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. november 2003 - 19:14 #7
Prøv f-disk for at se om der er DOS partitioner på dem, og var der noget på brormands maskine, da du overtog den?
Avatar billede summer Mester
01. november 2003 - 23:02 #8
Vil det sige du ikke kan se drevene overhovedet i Enhedsorientering? Hvis du kan og der er markeret fejl ved dem, så marker hver enkelt drev og fjern dem. Genstart og lad computeren finde dem igen. Hvis ikke det hjælper er løsningen måske en Auto Detection i Bios af drevene. Det er ovre i højre side under menuen IDE HDD AUTO DETECTION. Husk at save med F10 inden du forlader Bios.
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:24 #9
Luk venligst spm.!