Avatar billede jolldasch Nybegynder
07. januar 2001 - 20:13 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Elektronik diagrammer

Er den nogen der ved, hvor man kan finde et program, hvori man kan lave diagrammer til elektronik? Helt Freeware, men demoer er også ok.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
07. januar 2001 - 20:19 #1
Jeg brugte engang et program som hed Crocodile Clips. Det kan du hente her:

http://www.crocodile-clips.com/croctech/m5_1.htm
Avatar billede microtec Nybegynder
07. januar 2001 - 20:24 #2
Prøv at kikke på http://www.ing.dk/shareware/tek_elektro.html der er anmeldelse og link til flere progremmer. Også andre programmer til elektronik.
Nogle er freeware andre shareware.
Avatar billede microtec Nybegynder
07. januar 2001 - 20:26 #3
The EAGLE 3.5 Light Edition der kan hentes på http://www.cadsoft.de/freeware.htm er et rigtigt godt program. Det er gratis i Light udgaven og kan bruges til både diagrammer og printlayout.
Avatar billede driis Nybegynder
07. januar 2001 - 20:34 #4
På min skole bruger vi et ældre program, der hedder AutoTRAX, det er et gammelt DOS program, men det er alligevel ret godt, og har de allerfleste komponenter indbygget, så det er lige til at sætte ind i diagrammet. Det er desværre ikke gratis, men det er sikkert ret billigt i dag, hvis du kan finde det til salg et eller andet sted.
Avatar billede microtec Nybegynder
07. januar 2001 - 20:43 #5
driis >> Så vidt jeg husker er AutoTRAX kun printudlægning. Ikke diagramtegning. TRAX = Bane.
Husker jeg forkert?
Avatar billede microtec Nybegynder
07. januar 2001 - 20:47 #6
Ja, jek husker forkert. AutoTRAX er også Diagrammer ;o)
Avatar billede driis Nybegynder
07. januar 2001 - 20:55 #7
microtec>> Ja, det er til begge dele. Det er også en fordel at kunne lægge diagram og print i samme program; men det mangler noget brugervenlighed i forhold til de nye professionelle Windows baserede programmer - men de koster jo også kassen, hvis det skal være ordentligt ;-)
Avatar billede microtec Nybegynder
07. januar 2001 - 21:04 #8
driis >> EAGLE 3.5 Light Edition kan også både diagram og print. Det er særdeles brugervenligt og kører under bl.a. Windows.
Light udgaven er gratis og kan opdateres til pro version for ikke ret mange penge (sammenlignet med tilsvarrende programmer).
Den danske agent kan findes på http://www.demotech.dk/eagle/eagle.htm

Det er et program jeg varmt vil anbefale, netop fordi det er en gratis version af et professionelt program, som siden kan opgraderes til en betalt version uden begrænsninger.
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
08. januar 2001 - 14:36 #9
Eneste seriøse program jeg kender til heder pspice. Det er dette program der bruges på ingeniørstudiet og kan hentes her i en gratis studenterversion

http://www.pspice.com/download/default.asp
Avatar billede microtec Nybegynder
08. januar 2001 - 15:07 #10
asus_rulez >> pspice er et noget \"tungt\" program for en hobby-mand. Det er jo et komplet kredsløbsanalyse-program, hvor diagramdelen blot er med for kunne tegne diagrammer før disse kan simuleres.
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
08. januar 2001 - 15:13 #11
Godt være det er skudt lidt over målet, selv om det er lige at gå til. Jeg syntes ikke det fremgår helt tydeligt, om det er til at lave kredsløb med eller om det blot er til at lave layouts i forbindelse med print.
Avatar billede microtec Nybegynder
08. januar 2001 - 15:22 #12
asus_rulez >> Jeg har arbejdet en del med pspice  i forbindelse med mit arbejde. Det er ikke et af de programmer jeg syntes det er lettest at gå til ;o)
Der står godt nok \"hvori man kan lave diagrammer til elektronik\", så det er vel kun til diagrammer.
Avatar billede microtec Nybegynder
17. januar 2001 - 14:46 #13
jolldasch >> Har du fundet et program du kunne bruge?
Avatar billede microtec Nybegynder
22. januar 2001 - 14:15 #14
jolldasch >> Det var egentlig en diskret hentydning til at lukke spørgsmålet :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
13. februar 2001 - 14:28 #15
jolldasch >> Luk nu lige det spørgsmål. Jeg HAR givet dig masser af links til rigtig gode elektronik-programmer :o)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
19. februar 2001 - 20:26 #16
HØRT, få det så lukket!
Avatar billede microtec Nybegynder
23. marts 2001 - 00:26 #17
jolldasch >> Hvad er årsagen til at du absolut ikke vil lukke dette spørgsmål?
Du har fået masser af links til gode elektronik-programmer.
Avatar billede microtec Nybegynder
31. marts 2001 - 00:35 #18
jolldasch >> LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!!
Det er besvaret for flere måneder siden.

Jeg kan se du var på Eksperten i går, så det er ikke fordi du ikke er aktiv mere at du ikke lukker ;o)
Avatar billede microtec Nybegynder
03. april 2001 - 14:33 #19
jolldasch >> LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!!!!!

Du oprettede også et spørgsmål \"02/04 2001 22:37:41\", så du har set dette.
Du kan ikke være bekendt at \"pisse\" sådan på de folk, der har brugt tid på at give dig et svar. Det er næsten 4 måneder siden du fik et brugbar svar.
Avatar billede jolldasch Nybegynder
03. april 2001 - 17:35 #20
Slid med vid:
ting tager tid

Citat: Piet Hein

Jeg ved godt jeg har mange åbne spørgsmål, og jeg skal nok få den lukket...
Avatar billede microtec Nybegynder
03. april 2001 - 18:53 #21
jolldasch >> Hvis du ikke kan overkomme at læse, og acceptere, indkomne svar på dine spørgsmål, bør du lade være med at oprette dem ;o)