Avatar billede gnom Nybegynder
01. november 2003 - 16:33 Der er 13 kommentarer

D-Link 614+ til DWL 900AP+ til 614+

Hjælp til at sætte trådløst netværk.

Genboen har en 614+
Jeg har en 900ap+, som kører fint sammen med genboen.
Nu er der en 3 der gerne vil med på nettet og han har også en 614+.

HHvordan får vi det til at kører????
Avatar billede nmh Nybegynder
01. november 2003 - 16:41 #1
Men det skulle da ikke give nogle problemer.
Kan den 3. modtage et signal fra dit AP?
Avatar billede nmh Nybegynder
01. november 2003 - 16:43 #2
Hvis han kan de, så kan han jo komme på på samme måde som din genbo.
Men jeg tror det ville være en god ide, om du uddybede jeres situation lidt mere.
Avatar billede gnom Nybegynder
01. november 2003 - 19:07 #3
Det er jo så meningen at 900ap+ skal være en repeater eller lign.
Avatar billede nmh Nybegynder
02. november 2003 - 11:11 #4
Hvem af jer har adgang til selve internetforbindelsen?
900AP er et access-point, og det kan kun fungere som et sådant så vidt jeg ved. Det kobles på en router og sender så ud til de computere der er tæt nok til at modtage et signal. Det kan ikke modtage et trådløst signal, og selv sende det videre.
Det kræver en komponent, der kan virke som bridge.
se mere her:
http://www.dlink.com.au/products/wireless/
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. november 2003 - 10:29 #5
Den 3. person med 614+ SKAL kunne connecte direkte til den først 614+ som er på nettet. Det kan IKKE laves igennem 900ap
Avatar billede gnom Nybegynder
03. november 2003 - 22:01 #6
900AP Kan da ellers være Wireless Bridge, Multi-Point Bridge og Repeater.
Det er hvad der står i Airplus-Manageren.
Avatar billede nmh Nybegynder
03. november 2003 - 22:22 #7
Ja du har ret i, at 900AP+ kan alt dette.
http://www.dlink.com/products/?model=DWL-900AP%2B
Jeg gætter på, du for øjeblikket bruger den til at hente et signal fra din genbo.
Men så kan den formentlig ikke også samtidigt bruges til at sende et signal videre til den 3. person. Så du bliver vist nødt til at anskaffe en komponent, der kan modtage et signal til din maskine, hvis du vil bruge 900AP+ som bridge.
Avatar billede gnom Nybegynder
11. november 2003 - 13:22 #8
Hvis den bruges som repeater, sender den så kun fra eks. kun de 2 614+ eller skulle man så også kunne komme på med 900AP?
Avatar billede nmh Nybegynder
11. november 2003 - 13:41 #9
Jeg forstår ikke helt hvad du mener.
Prøv at beskrive den opsætning, du ønsker noget mere.
Noget i stil med
Internet-->614+-->repeater 900AP--> .....
Avatar billede gnom Nybegynder
11. november 2003 - 13:56 #10
Internet <--->614+<--->900AP<--->614+
Genbo<---------------->Mig<----->Nabo
Avatar billede nmh Nybegynder
11. november 2003 - 16:11 #11
Jeg tror desværre kun, at du kan benytte din 900AP som repeater. Du er så nødt til at anskaffe et trådløst kort til din egen maskine. Så bliver opsætningen således:

Internet<-->genboens 614+<-->din 900AP<-->Nabo614+

samt et trådløst kort hos dig, der modtager fra genboens 614+
Avatar billede gnom Nybegynder
07. marts 2004 - 22:40 #12
Lukket
Avatar billede nmh Nybegynder
07. marts 2004 - 22:55 #13
Fik du løst problemet?