Avatar billede mr-super Nybegynder
01. november 2003 - 15:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad Skal Læres?

Yesh, jeg er igang med en 3d Chat!
hvad skal jeg begynde og kunne programmér for at lave en?
PHP
MYSQL
JavaScript
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. november 2003 - 15:04 #1
ja det var vidst alt men afhænger af hvad den skal kunne
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. november 2003 - 15:06 #2
Flash ville nok også være en rigtig god ting at kunne når du vil lave en 3D chat...
Avatar billede mr-super Nybegynder
01. november 2003 - 15:07 #3
Hvorfor fanden skal man kunne lære flash?
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. november 2003 - 15:07 #4
faktisk ikke nødvendigt bare normal grafik.
Avatar billede the_legend Nybegynder
01. november 2003 - 15:08 #5
flash er overflødigt men ALTID godt at kunne
Avatar billede sharkmeat.dk Nybegynder
01. november 2003 - 16:45 #6
Hvad med at forstå princippet bag 3d, først ?
Avatar billede the_legend Nybegynder
02. november 2003 - 13:44 #7
hvorfor tager du pointsne selv`?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
02. november 2003 - 15:10 #8
??
Avatar billede sharkmeat.dk Nybegynder
03. november 2003 - 00:59 #9
Det jeg mente var, at det som gør en 3d chat til en 3dchat, er ikke sproget den er skrevet i...

Det som gør en 3dchat til en 3dchat, er at man har 3 akser... Dybde i billedet... DVS grafik...

Måden man så opnår dette resultat på, er enten snyde øjet, med skygger og vinkler, til at tro der er en tredje dimention, også kaldet dybte i billedet...

Eller også skrive en rigtig 3d engine, og få maskinen til at gøre alt det hårde arbejde, som at lægge skygger osv....

Mig bekendt så er :

PHP / ASP et serverskrog man afvikler på en server, ja. Men det har nødvendigvis ikke noget med en 3dchat at gøre..

Mysql / access er noget database sjow ja, men det har nødvendigvis ikke noget med en 3dchat at gøre....

Og Javascript er et script sprog som kan afvikles i en browser...

Alle 3 ting får man helt sikkert brug for, hvis man vil lave en 3dchat, eller for den sags skyld en helt andet slags chat....

Det jeg mener er, at når man vil lave en 3dchat, ville det mest logiske nok være at lave 3d først =)

Regars Shark
Avatar billede freehtml Nybegynder
18. februar 2005 - 13:09 #10
hvad med at starte med at lave en normal chat og så prøve dig frem