Avatar billede Slettet bruger
01. november 2003 - 10:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på ASUS DVD-ROM Drive E616

Jeg har installeret et helt nyt ASUS Drive,men der er ingen lyd på drevets hovedtelefon indgang,er der fejl i mit drev
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. november 2003 - 02:21 #1
Har du skruet op på den lille volumen-knap på fronten ?
Avatar billede niclas-bech Nybegynder
02. november 2003 - 22:06 #2
jeg har også lidt problemer men jeg tror det er fordi jeg har et hercules 5,1 game surround i min
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. november 2003 - 22:42 #3
Skal vi snart ha' lidt feedback her ?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2003 - 16:19 #4
Yes, jeg har skrurt op for volumen, når jeg hurtigt skruer op og ned for volumen kommer der en lille susen i hovedtelefonen men ingen musik
det forstår jeg ikke helt da jeg ikke har nogen problemer men at høre musik fra DVD drevet når jeg bruger stiket bag på bundkortet.
kan det være nogen med softwaren til DVD'en eller en jumper der er sat forkert på bundkortet, jeg har et ASUS A7N8X deluxe bundkoru med onbord lyd.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. november 2003 - 19:14 #5
Prøv evt. at finde den nyeste driver til dit lydkort.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2003 - 16:42 #6
jeg har ingen lydkort, lydkortet er integreret på bundkortet. Og det medfølgende software(driver) til bundkortet  er kun et måned gammel, kan driveren så være for gammel??
kan man down loade en ny driver??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2003 - 18:07 #7
Måske du kan finde en opdateret driver hos producenten af bundkortet.

I tilfælde du ikke ved hvilket bundkort det er - se her under !

Hent dette lille program, som du pakker ud et eller andet sted på din HDD, (jeg ville vælge skrivebordet) hvorefter du gemmer den udpakkede mappe hvor du finder det passende. (hos mig - C:\Programmer) Opret evt. en genvej til .exe-filen i mappen, som du placerer på dit skrivebord. Programmet er i stand til, at fortælle dig næsten alt om din pc. Og i de fleste tilfælde, vil der også være et link til steder på Internettet, hvor du kan finde den rigtige driver.

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

/victor-1
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2003 - 13:09 #8
tak for svaret victor-1
jeg prøver at finde en driver
hos ASUS (jeg har et ASUS A7N8X deluxe bundkort)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. november 2003 - 13:17 #9
Se her -
http://expfaq.1go.dk/

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. november 2003 - 13:18 #10
Dette link fordi jeg kan se, at du har haft sprgsm. oprettet under en anden kategori også. Og også fordi, jeg ser du selv har lagt et svar her.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 17:38 #11
Feedback ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 18:54 #12
Hej Victor-1
Jeg har ikke fået lyd på mit DVD-ROM Drive inu
Kender du til bundkort ?

Jeg har to stik på mit motherboard:

CD1 Black (Right Audio Channel, Ground , Left Audio Channel)

og et

FPAUDIO1 (Line out_R, NC , Line out_L)

hvilket stik bruger man til DVD drev ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. november 2003 - 19:06 #13
Samme - men de stik burde det ikke være nødvendige at bruge, da digital afspilning fuldt ud understøttes af de brede IDE-kabler.

Og jeg må igen gøre dig opmærksom på det "begynder-link" jeg smed til dig.
Du skal IKKE selv svare på dine egne sprgsm. Synes du ikke det er ret logisk ?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 14:49 #14
tak for svaret!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2003 - 15:24 #15
Øhh - jo, velbekomme. Og hvor står vi så nu ?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 16:15 #16
Det er en helt ny computer, og den er ikke på nettet inu.  Jeg er på nettet på biblioteket
så jeg har ikke fået opdateret driveren
tror du det vil lose problemet? at opdatere driveren
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2003 - 16:32 #17
Tja - måske ;o)
Men måske er digital afspilning ikke aktiveret. Og mangler der så et audiokabel fra drevet til bundkortet, mener jeg ikke der kommer et kvæk ud af højtalerne. Så det skulle du måske lige kontrollere først.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. november 2003 - 16:34 #18
Noget helt andet er. Har bios fundet drevet ? Kan du se det i "Denne computer" ?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 13:58 #19
Victor-1 jeg takker for hjælpen
Jeg har nu fået den udgang der sidder på fronten af drevet til at trække et analog signal til motherboard og kan afspille det med Radeon 9100 grafikkortet.

Windows media player kan ikke afspille CD analog signal, den skal nok først opdateres.

Hæ Hæ og så var der lige det med Audio kabel det skulle ikke bruges, og jeg har afmonteret det.

Men det var nu også kun for at afprøve analog signalet, jeg vil nok mest køre Digitalt Audio
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2003 - 14:17 #20
Har jeg skabt total forvirring her og blandet nogle ting sammen, eller er det bare mig der er forvirret ?

Fra starten handlede det om manglende lyd, fra fronten af dit nye drev. Og så begynder jeg at tale nye drivere til onboard lyd. Disse ting har intet med hinanden at gøre (fatter ikke hvad jeg har tænkt på).

Det har heller ikke noget med forbindelsen til dit bundkort at gøre.

Hvis der er strøm på dit nye drev og det ellers fungerer som det skal, så burde der også komme lyd på fronten af drevet.
Kan måske løses ved at opdatere firmwaren til drevet, men efter som det er et nyt drev, ville jeg kontakte forhandleren og få det lavet på garantien.

Beklager meget denne sammenblanding af tingende.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. november 2003 - 14:18 #21
Tak - ?????

Nu forstår jeg da slet ikke noget ?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 15:05 #22
velbekommen, måske var det også lidt svært for mig at beskrive fejlen, det er jo min første computer som jeg selv har bygget.
Og der er bare lige det at ASUS tager 150 kr pr. halve time hvis de ikke finder nogen fejl på deres DVD drev, Motherboard mv.
Så man ville jo gerne være sikker før man sender det ind.