Avatar billede mikkelh Nybegynder
07. januar 2001 - 18:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Undersøgelser!

Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg skaffer data over, hvor en stor del af netbrugerne der bla. benyttet IE og hvilken opløsning, mm
Avatar billede prodic Mester
07. januar 2001 - 18:18 #1
http://www.thecounter.com/stats/ - rigeligt med informationer. Alle er samlet fra brugerne af TheCounter.com´s tæller.
Avatar billede thkrath Nybegynder
07. januar 2001 - 18:19 #2
Gode hjemmesider kan ses af alle i en hvilken som helst browser på en hvilken som helst computer...
Avatar billede prodic Mester
07. januar 2001 - 18:19 #3
Avatar billede osaka_san Nybegynder
07. januar 2001 - 20:26 #4
thkrath> nope !  Gode websites kan ses af alle inden for den målgruppe sitet ønsker at ramme.
Avatar billede thkrath Nybegynder
07. januar 2001 - 21:23 #5
I spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/41907 skrev jeg:
\"Der er ikke noget mere irriterende end at sidde på et skolebibliotek (drevet af det offentlige - du vil ikke betale mere i skat) med gamle computere og ikke kunne se en side, da den er lavet til en skærm med minimum 800x600.\"

Hvorfor sende 10 brugere væk, hvis det var de 10 brugere som gjorde ens hjemmeside god?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
07. januar 2001 - 21:36 #6
thkrath> Hvis din målgruppe er dem der sidder på skolebiblioteket så laver man en side som de kan se, men dit argument er at en god webside skal kunne ses på hvilken som helst computer?

Tror du glemmer at en computer ikke bare er en pc, men lige så meget en palm pilot, en pocket pc, en macintosh, en linux maskine, en mobiltelefon osv. Disse maskiners evne til at vise information er alle så forskellige at det langt fra er muligt at lave en side der tilfredsstiller dets publikum hvis man går ud fra laveste fællesnævner.

Tag et kig på dit tv og forestil dig at alle programmerne skulle være således at den laveste fællesnævner kunne følge med og få glæde af det. Det ville vel nok være en sjov verden!

Avatar billede mikkelh Nybegynder
07. januar 2001 - 21:43 #7
osaka san> Enig skulle man lade sig styre af et forsøg på at tilfredesstille samtlige bruge og ikke gøre siderne optimale for netop målgruppen! så vil ens koncept hurtigt falde til jorden.
Avatar billede jwolf Nybegynder
08. januar 2001 - 08:42 #8
http://www.thecounter.com/stats/2000/December/browser.html

http://www.thecounter.com/stats/2000/December/res.html

IE gik fra 66% i oktober til 71% i december. på deres side altså.. hmm.