Avatar billede bterp Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Gendanne mails i outlook

Hej!

Jeg har opdateret MS explorer fra ver. 4.0 til 6.0. Hvad jeg ikke var klar over var, at outlook express også blev opdateret med det resultat at ALLE mails blev slettet (men ikke adressekartoteket). Nu vil jeg gerne have mine mails tilbage, men finder også ud af at der ikke er en systemgendannelses funktion i Win 98 som jeg bruger. Er der nogen måde man kan genetablere disse mails, uden at skulle rode rundt i reg. databasen. Hvis det er eneste mulighed, hvordan gør man så det? På forhånd tak.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:20 #1
Prøv at søge efter dem på din pc !
De hedder dbx-filer mener jeg !
Avatar billede bartfreak Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:21 #2
evt. ved at søge efter en *.dbx fil måske old.dbx..??
Avatar billede m_skau Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:30 #3
Prøv at se om Importer meddelelser ikke finder dem selv. Vælg Filer / Importer / Meddelelser / Outlook Express 4
- hvis ikke den finder dem, så tryk gennemse, og vælg den mappe som du forhåbentlig har fundet med de gamle mails.
Avatar billede zhark Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:31 #4
Hvis det er Outlook hedder de *.pst, det er da ikke normalt de forsvinder/ødelægges ved opgradering!?
Avatar billede bterp Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:36 #5
Tak for det, jeg var ved at få sved på panden. De var der heldigvis!
Avatar billede bterp Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:39 #6
Til m skau. Tak for det, din vejledning hjalp. Point til dig.
Til zhark. Nej, det mener jeg jo heller ikke. Men ikke desto mindre var de der ikke.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:39 #7
Hvad gjorde du så for at løse problemet - der er jo en del forslag her ;o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:39 #8
pst er microsoft outlook
dbx er outlook ekspres

så er det sat fast..O)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:39 #9
Ok
Avatar billede bterp Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:42 #10
Til victor-1. Jeg fulgte m skaus forslag.
Avatar billede m_skau Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:44 #11
tak for det, svar her til point.
Avatar billede bterp Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:44 #12
Arrghh nu fik jeg vist tildelt point til m skau. Det kan jeg jo vist først gøre ved et nyt indlæg nu. (ikke sandt)
Avatar billede m_skau Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:47 #13
Øh, ikke forstået - du sagde at du ville give mig point, og jeg fik dem. Og nu siger du Arrghh?
Avatar billede zhark Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:49 #14
I OU-expres kan du under Funktioner/indstillinger/ på fanebladet (vedligeholdelse) er der et felt der hedder "lagringsmappe", der ligger de nye i hvertfald.
Spm. er så om du ved at søge *.dbx finder nogle i en anden mappe? Gør du det kopierer du bare mapperne over.
Skal hedde som de ny så de overskrives!
Du kan evt. oprette en mappe i OU-expres "gl-mail.dbx" og finder du nu de tidligere kalder du dem det navn og overskriver den mappe nye tomme mappe du oprettede i OU- expres.
Avatar billede zhark Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:53 #15
bterp>
Jeg er lidt nysgerrig, skal det forståes sådan at du fandt de tidligere mails i en - anden-  mappe en OU bruger nu??
Avatar billede bterp Nybegynder
01. november 2003 - 00:09 #16
Til m skau. Sorry, der skulle have stået "...nu fik jeg vist IKKE tildelt point..." Jeg glemte et "ikke" i sætningen. Det VAR/ER min mening at du skulle have point (og har fået dem).
Til zhark: Jeg gik faktisk bare i outlook express > filer og importerede meddelelser fra outlook express 4, og så blev de læst ind i express. Jeg ved faktisk ikke om de lå i en anden mappe, jeg valgte i hvert ikke en mappe.