Avatar billede c_d Nybegynder
31. oktober 2003 - 21:07 Der er 14 kommentarer

Noob har brug 4 hjælp

jeg er blevet pænt skilled Vb coder...

jeg har overvejet at skifte til vb.net, men er det bedre at skifte til c++????

Der er mange i vb forumet der er skifet fra c++ til vb....

Er d for advancet?? eller er vb bedre!???

Jeg har heller ikke kunne finde noet, from ground and up c++ programming... kun noet fXXXXXX skilled noet, er der en bog en hp som nogen kender til og vil dele deres viden ud!!???
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 22:01 #1
VB -> C++ vil være et meget stort hop

VB -> VB.NET vil være et mindre hop

Og VB -> C# vil også vær eværd at overveje !

Du vil formentlig finde C++ et svært sprog at gå igang med. Men du vil
også lære meget.

Hvis du er villig til at investere tid (vi taler mange hundrede timer),
så hvorfor ikke.

Der er skrevet masser af bøger om C++ og du bør nok investere i en god
bog (eller låne den på biblioteket !).
Avatar billede conrad Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:29 #2
Hvor meget bliver der egentligt kodet i VB i den virkelige verden?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 23:34 #3
Meget !
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 23:50 #4
Ifølge OMG's technical director er der:
  3 mio. Cobol programmører
  1.6 mio. VB programmører
  1.1 mio. C/C++ programmøører
  1.0 mio. Java programmører
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 23:59 #5
Avatar billede c_d Nybegynder
01. november 2003 - 18:21 #6
Hvad er cobolt, og hvad er c#!? skriver i ikke i c++.net!!?? jeg mener at havde hørt noet om det!?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2003 - 19:16 #7
Cobol er et gammelt men stadig meget brugt sprog til business applications.

C# er et nyt sprog fra Microsoft (sådan en krydsning mellem Java og C++).

MS VC++.NET er en compiler fra Microsoft som understøtter .NET (den
kan både lave managed og unmanaged kode).
Avatar billede tjp Mester
02. november 2003 - 02:04 #8
>> c_d
Og cobalt, på dansk kobolt, er grundstof nr. 27! *S*
Avatar billede olennert Nybegynder
04. november 2003 - 12:20 #9
c_d>> Du skal lige være klar over at C++ er et programmeringssprog som i sig selv ikke har noget med .NET at gøre.

Personligt skriver jeg i C++ på Solaris, HP-UX, Linux og Windows. Det er først og fremmest ANSI standard C++, med en smule platformsafhængig kode, pænt indkapslet.

Det er ikke et surt opstød, jeg vil bare lige gøre opmærksom på at C++ og .NET er to forskellige ting. Og nej, jeg har ingen som helst anelse om hvor meget C++.NET er sovset ind i .NET, og hvor meget standard C++ den understøtter. Men jeg ved dog at den seneste MS C++ oversætter skulle være enormt meget bedre end den gamle MSVC++ 6, som var fantastisk dårlig til eksempelvis templates.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2003 - 12:37 #10
Baseret på læsning så vil jeg sige at unmanaged MS VC++.NET er
en normal C++ compiler (og formentlig har de fået styr på
ANSI C++) mens managed MS VC++.NET er det der er .NET afhængigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2003 - 22:22 #11
Lukke tid ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 21:34 #12
??
Avatar billede conrad Nybegynder
11. december 2003 - 22:24 #13
c_d var vist ikke helt ren i filten :)
http://www.eksperten.dk/spm/422251
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 22:28 #14
Ser sådan ud.

:-(