Avatar billede zyxtem Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ordentlig i gang

Hey

  Jeg ved godt at en søgning her i forumet hurtigt kan finde en del der tidligere har spurgt efter tutorials og compiler.

  Grunden til at jeg gør det igen var at jeg gjorde nogle dårlige erfaringer da jeg rodede med C++ med forældede og direkte forkerte tutorials.

  Det jeg søger er kort og godt et link til en begynder tutorial der hverken fortæller en forkerte eller forældede ting. Og så selvfølgelig en compiler til windows.
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. oktober 2003 - 14:44 #1
Avatar billede neander Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:45 #3
Prøv evt at kigge lidt her: http://www.programmingtutorials.com/java.aspx
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:48 #4
www.bluej.org Her findes en gratis og vældig god compiler (BlueJ) + en god bog. Bruges bl.a. på Århus Universitets IT-uddannelser.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2003 - 23:02 #5
De siger selv:

#BlueJ is an integrated Java environment specifically designed for
#introductory teaching.

så umiddelbart tvivler jeg på at alle Aarhus Universitets IT uddannelser
bruger den.
Avatar billede soreno Praktikant
01. november 2003 - 07:27 #6
Det er vist kun introduktionskurserne i programmering der bruger BlueJ (dIntProg).

Der er tradition for at bruge emacs.
Avatar billede pfp Nybegynder
01. november 2003 - 11:08 #7
Ja man bruger den kun til Introduktion til programmering (dIntProg). På Prog2 bruger man emacs, eller en hvilken som helst anden editor..
Avatar billede zyxtem Nybegynder
01. november 2003 - 12:32 #8
Bruger i hvert fals bluej nu :D