Avatar billede tobitumult Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

forsvunden harddisk

Hej. Sidste dag ville jeg formatere en af mine partitioner (den med Windows), men da ca.90% var fuldført gik strømmen pludselig i huset (hvor stor er sandsynligheden for dette?), og derefter kunne computeren ikke længere finde nogen harddisk ved opstarten. Er der nogen måde at finde harddisken på??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:04 #1
Prøv med Fdisk
Avatar billede tobitumult Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:06 #2
Har jeg prøvet men fdisk melder blot at der ikke er noget tilgængelig harddisk
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:10 #3
Prøv så at boote op fra dit cd-rom drev - hvilken Windows ?
Avatar billede tobitumult Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:13 #4
Windows XP, men det har jeg også prøvet, men det kan ikke installeres da der ikke findes noget harddisk
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:15 #5
Hvorfor svarer du selv - og også Fortsat svar ????

Jeg leder efter en løsning til dig ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:19 #6
Kan du se HDD i bios ?
Avatar billede tobitumult Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:21 #7
Nej
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:26 #8
Hmm - du er spørgeren her ikke !
Godt.
Så lad være med at lægge svar og fortsatte svar selv, med mindre du sidder med løsningen på dit problem - ok ?

Beklager - men jeg er bange for at di HDD er stået af !

Finder jeg ud af noget andet skal jeg nok vende tilbage !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:33 #9
Har du kontrolleret, at alt er "fysisk" i orden inde i pc'en ?
Tjek jumpere, kabler osv.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. oktober 2003 - 14:11 #10
Du skal lade din BIOS detecte din HD, hvordan du gør afhænger af hvilken BIOS du har, det er ikke sikkert det er nok at sætte indstillingen på "Auto"
Hvilken disk er det?
Der findes forskellige tools der kan hjælpe dig.
Avatar billede tobitumult Nybegynder
04. november 2003 - 14:02 #11
Alle kabler og jumpere er iorden, min HD er en IBM Deskstar model IC35L060AVER07-0
Avatar billede alsaraf Nybegynder
09. november 2003 - 05:39 #12
Hej.
Jeg har læst her alt om din harddisk. Jeg er næsten sikker på at harddisken gik i stykke. køb en ny harddisk.
mvh
Karim
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. november 2003 - 12:43 #13
Feedback TAK