Avatar billede ulbert Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Domæne pege på min ip hvordan ?

Jeg har købt et .com domæne hos http://starthotel.dk  nu vil jeg så selv stille server op med hjemmesiden på og så få domænet til at pege på min ip. Kan det lade sig gøre og hvordan?
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:09 #1
Du skal havde starthotel til at ændre DNSen for domænet til din IP. Det koster måske lidt.

Men skriv til dem at du gerne vil havde ændret A records mtil din IP samt evt MX.

Hvis ikke de kan så kan du få det gjort hos eks. gratisdns, men så koster det at flytte dit domain videre.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2003 - 12:35 #2
Det koster ikke noget at flytte til gratisdns.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2003 - 13:24 #3
erikjacobsen> Nu stopper du sq... Det er jo ikke korrekt for et .com koster 149 eller noget for en flytning. Det er inkl. et årsgebyr. Men fakta er at det koster.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2003 - 13:30 #4
Du har da også så skarpe øjne .... det var et .com-domæne ;))

Men så da sådan, så vidt jeg ved, at det beløb man så betaler for flytningen,
bliver lagt på som et ekstra års registreringsafgift. På den måde er det
sådan set stort set gratis ... (forsøg på en god redning *g*)
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2003 - 15:02 #5
Hmm.. det koster 75 kr at oprette et domain og 149 at flytte. Det ligner for mig et sted at de tager ca. 50 kr for ulejligheden for at flytte. Ellers betaler de mere for flytning end oprettelse, hvilket jeg ikke tror :D
Avatar billede keysersoze Guru
02. november 2003 - 20:10 #6
Hos cubehosting.dk er dns styring gratis, det koster 110 kr + moms at flytte et .com domain. så vidt jeg kan se lidt billiger end gratisdns, og du kan vist gøre det samme.