Avatar billede merkur Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Steam / NorthQ router / Tele2 adsl

Har skiftet fra TDC til Tele2 og fået følgende problem, når vi tilgår Steam servere: 1 bruger kommer godt nok på, 2. bruger smider 1. af, 3. bruger smider 2. af osv.
Tilgår Internettet gennem Tele2adsl med en NorthQ 9100 router. Fast IP adresse.
Tele2adsl oplyser, at de ikke laver begrænsninger i IP adresserne. NorthQ oplyser, at routeren er sat rigtigt op.
Hvem har de vises sten ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2003 - 11:44 #1
Hvilken IP-adresse har den maskine så, der virker?
Avatar billede merkur Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:50 #2
Alle PC'er virker, men kun een ad gangen. De får tildelt IP adresser dynamisk af routeren (192.168.1.100 ...)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2003 - 12:25 #3
Og den næste får så 192.168.1.101? Steam server? En slags spil? De
kigger vel på den ene eksterne IP I har og siger at der kun må
være een fra samme IP.
Avatar billede merkur Nybegynder
31. oktober 2003 - 18:15 #4
Lyder fornuftigt. Men vi havde også kun én IP adresse hos TDC, og der var det ikke noget problem. Med mindre de har lavet systemet om, da vi fik Tele2, må det ligge i routeren, i opsætningen eller hos Tele2 efter min mening.
Og ja, Steam er et spil, hvor det er mest fornøjeligt at spille sammen, så derfor vil vi gerne være flere på.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. oktober 2003 - 19:00 #5
Okay - så vil de kommunikere på samme IP, men forskellige porte.
Havde i en router før, og havde I åbnet/NAT-tet porte?
Avatar billede merkur Nybegynder
31. oktober 2003 - 20:27 #6
Ja, vi havde en router før. Speedstream leveret af TDC.
Jeg ved ikke, hvordan den var konfigureret. Jeg havde ikke adgang til opsætningen. Det var bl.a. derfor, vi skiftede.
Hvad betyder det du skriver om vi havde NAT-tet protene.
Her har vi lavet følgende:
Global IP: . . .  is transformed as multiple virtual IPs
    from  192.168.2.1 to 192.168.2.200
Avatar billede merkur Nybegynder
06. november 2003 - 08:41 #7
OK. Vi kunner spørgsmålet og køber an anden router.