Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:03 Der er 1 kommentar

ECS L7VTA: BIOS ROM checksum error

Når jeg starter min com op kommer der en advarsel:

Award BootBlock BIOS v1,0

BIOS ROM checksum error

detecting floppy drive A media
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

når det kommer sker der ikke mere og jeg kan ikke komme ind i win..
Hvad er det.. og hvordan fixer det..
har prøvet at flashe bios, men når jeg downloader bios fra ecs hjemmeside er det kun en .bin fil og den jeg skal bruge til amiflash hedder .rom og sådan en fil kan jeg ikke finde. så prøvede jeg at downloade den første bios version fra ecs hjemmesiden og det lykkedes at flash den, men så kommer pcén ikke længere end til at vise cpu størrelse og ramstørrelse, så fryser den. nu kan jeg ikke længere boote fra disk?? hvordan redder jeg bundkortet

Mit bundkort hedder ECS L7VTA og er versionen uden raid (fejl køb....troede der var raid på) problemet opstod efter jeg havde monteret en installeret en PCI raid controller

Alt hjem ønskes !

mvh. Niels
Avatar billede chalde Seniormester
31. oktober 2003 - 09:26 #1
Prøv at resette bios. Enten ved hjælp af jumper, eller pille batteriet ud.