Avatar billede geltzer Nybegynder
07. januar 2001 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

installation af redhat 7.0 på Intel P75

jeg har for nyligt Forsøgt at installere redhat 7.0 på min gamle Pentium 75.
det skulle ikke volde problemer men det gør det.
Når jeg skal til at installere det med ved hjælp af den linux Boot disk som jeg har lavet efter manualens anvisninger går installationen også igang men den når aldrig længere end til at loade initrd.img halvt færdig eller halvt igennem vmlinuz.img og så kommer der en besked om at intallation failed please shift disk\'s.
det tyder efter min mening på at der kunne være noget i min hardwareopsætning den ikke kan lide.
jeg har en hardisk på 8Gb som er delt i 2x4Gb
hvor de sidste 4 er upartionerede.
mit cd drev er tilsluttet som slave på samme controller som hardisken. og der er ingen hardwrekonflikter at se i windows 95 som ligger på de første 4 gb på disken.

Hvad kan være problemet?
Avatar billede rm Nybegynder
07. januar 2001 - 15:08 #1
Avatar billede andmar Nybegynder
07. januar 2001 - 19:32 #2
Kan du skrive lidt mere om hvilket hardware du har ?
Har du prøvet at installere på en anden måde, f.eks over netværk ?

Har du prøvet en anden linux distro ?

Hilsen andmar
Avatar billede geltzer Nybegynder
08. januar 2001 - 22:02 #3
Mit hardware er mere specifikt en 8Gb hardisk som på grund af en gammel bios kun kan splittes i klodser af 2 Gb.
et standard cirrus logic pci grafikkort 4mb videoram.
4x cd-drev fra pioneer.
bundkortet er e intel Triton med 75Mhz processer
der er 16 mb ram. resten af beskrivelsen står i spørgsmålet
Avatar billede andmar Nybegynder
08. januar 2001 - 22:16 #4
Hardwaren ser ud til at være ok.
Skal du bruge den win 95 ?
Ellers formater harddisken og prøv igen.

Det kan være en bug i Redhat\'s installations
diskette, prøv med en anden linux distro, f.eks
Mandrake 7.2

Hvad skal boxen bruges til ?
16MB ram er nok for lidt til at køre
noget grafisk.
Tl en server er den god, men så skal
du selvfølgelig have et netkort.

andmar
Avatar billede geltzer Nybegynder
08. januar 2001 - 22:40 #5
svar til andmar

ja jeg skal bruge den win 95

og jeg har prøvet med både turbolinux og tidligere versioner af redhat alle giver de samme resultat.

angående det grafiske har jeg da ikke hørt noget om problemer med det. jeg er nok klar over at det ikke vil gå vildt hurtigt. men ifølge min gode ven som er Unix programmør for pensam danmark skulle der ikke være problemer med at trække en brugerflade som f.eks. gnome på maskinen.
Avatar billede geltzer Nybegynder
08. januar 2001 - 22:40 #6
svar til andmar

ja jeg skal bruge den win 95

og jeg har prøvet med både turbolinux og tidligere versioner af redhat alle giver de samme resultat.

angående det grafiske har jeg da ikke hørt noget om problemer med det. jeg er nok klar over at det ikke vil gå vildt hurtigt. men ifølge min gode ven som er Unix programmør for pensam danmark skulle der ikke være problemer med at trække en brugerflade som f.eks. gnome på maskinen.