Avatar billede hono Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Linux - grafisk brugergrænseflade

Jeg har tænkt mig at prøve at downloade linux. Har overhovedet ikke forstand på det, men ved at det findes i mange forskellige udgaver. Jeg vil meget gerne have den der minder mest om windows, altså med en grafisk brugergrænseflade. Hvilken udgave kan så anbefales og hvor kan den hentes?

Hono
Avatar billede izemate Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:26 #1
Det må være det der hedder Lindows, dog tror jeg ikke du kan hente det gratis, mener det koster penge, ellers må det være RedHat der er mest udbredt.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2003 - 19:29 #2
De fleste (alle?) Linux kommer med en grafisk bruger grænse flade som
hedder X og med forskellige muligheder for window managere bl.a.
KDE og Gnome.

Den mest brugte LInux er nok Redhat, som kan hentes her:
ftp://sunsite.dk/mirrors/redhat/9/en/iso/i386
Avatar billede henan Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:18 #3
Jeg har ingen problemer med Redhat 9, der helt klart kan anbefales - også til en Windows-freak :-)
Avatar billede sgkong Nybegynder
02. november 2003 - 20:06 #4
Jeg vil foreslå mandrake 9.2
Avatar billede hono Nybegynder
07. november 2003 - 18:32 #5
Takker for svarene