Avatar billede tjansson Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Muse problemer med en Win 95, 486, 20 mb ram

Jeg har en gammel maskine: Win 95, 486, 20 mb ram. Jeg kunne godt tænke mig at sætte denne op, så min mor kunne spille kabale på den og ikke beslaglægge den anden computer.

Problemet er der er noget galt med musen. Den virker ikke i Windows heller ikke i Dos. Selv om jeg loader mussedriveren i dos skriver den bare:

==============================
MITSUMI MOUSE DRIVER ...  V6.0
==============================
NO MOUSE FOUND
==============================

Jeg prøver med en Microsoft Basic mouse v3.0. Dette virker ikke, så jeg har også prøvet en Dexxa møgmus, med lys og prøver jeg med denne kan jeg se når jeg prøver at køre driveren, at musen lyser op, men så sker der ikke så meget mere.

Nogen der har en ide til hvad problemet er? Er der standard driver jeg kan hente et sted? Skal jeg rykke på jumpere eller hvad er problemet?

Med venlig hilsen
Thomas Jansson
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2003 - 19:37 #1
Er det en PS2 mus, eller kører den over com porten?
Tjek i BIOS om der er slået et eller andet fra.
Prøv med windows standard mouse driver, den ligger vist på Win95 skiven.
Avatar billede tjansson Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:40 #2
Begger mus er PS2 med en comports converter på. Jeg kiggede inde i BIOS og der var ikke umiddelbart noget.

Et andet problem er at jeg ikke har Windows 95 cd'en mere... Tror den er røget til de evige cd marker! :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2003 - 19:48 #3
http://www.mitsumi.com/enduser/3_mousefaq.html
Har du prøvet med Tilføj ny Hardware?
Avatar billede tjansson Nybegynder
09. januar 2004 - 21:56 #4
jeg har prøvet lidt at hvert, men har droppet det igen. Du må gerne får lidt point for forsøget, så send et svar
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 22:01 #5
Fred være med det.
Ærgerligt det ikke lykkedes.
Tag du bare dine point igen.
Avatar billede tjansson Nybegynder
09. januar 2004 - 22:52 #6
okay, men i så fald tak for forsøget! :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 22:53 #7
Anytime.*S*