Avatar billede solotos Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min skærm viser sort

Jeg har lige købt nyt bundkort og processer, men min skærm er helt sort når jeg tænder computeren og skriver no signal, kan det være grafikkortet, det er et Albatron gf2 mx400 64MB. Jeg har prøvet med et andet grafikkort og der gjorde den det samme så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede anddk Praktikant
30. oktober 2003 - 18:19 #1
Ja, det kan godt være grafikortet, men jeg tror mere på det er bundkortet.

Hvad er det for et bundkort ???

Går ud fra at Ram, processor, diske, Cd-rom mv. er monteret korrekt ???
Avatar billede masterlu Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:19 #2
Det kan være dit gfx men der er noget tyder på at du måske ikke har tilsluttede alt korrekt!! Tjek alle jumper på bundkortet og tjek om de passe med dine indstillinger.
Avatar billede anddk Praktikant
30. oktober 2003 - 18:21 #3
Der sker af og til med nye bundkort.

Har du et andet bundkort (dit gamle ??) du kan prøve med ?
Avatar billede c-holst Novice
30. oktober 2003 - 18:26 #4
ingen beepcodes når du tænder, det kan være et tegn på, at bundkortet er defekt, men tjek nu at alt er samlet korekt
http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede c-holst Novice
30. oktober 2003 - 18:30 #5
eller en anden måde. Pil alt unødigt ud af maskinen, så der kun er dette tilbage. ram, primær HD, grafikkort. cd drev kan du bare tage stkkene ud af
Avatar billede solotos Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:43 #6
Jeg har prøvet og pille alt unødventigt ud der er kun bundkort,cpu,ram,gfk der er tilbage i kabinettet, men jeg prøver lige med det gamle bundkort og hvis det ikke virker skriver jeg lige tilbage og i skal nok alle sammen få nogle point for jeres indsats.
Avatar billede anddk Praktikant
30. oktober 2003 - 18:47 #7
Du behøber jo ikke at montere det hele. Lav evt. en lille testopstiling på dit bord, bare med bundkort, processor og ram. Men pas lidt på.

Kunne du ikke oplyse hvad det er for et bundkort ??
Avatar billede solotos Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:04 #8
Mit bundkort er et ECS ATX Athlon/Duron SiS735 chipset Model:
K7S5A-PRO

Socket:
Socket A

Chipset:
SIS 735 Chipset

FSB:
FSB 133 Mhz (DDR 266 Mhz)

I/O porte:
1 x Parallel / 2 x Serial / 1 x Floppy

USB 1.0 porte:
Ekstra 6 x USB 1.0 på bundkortet

USB 2.0 porte:
4 x USB 2.0 bag på

AGP slot:
AGP X4

PCI slot:
5 x PCI

Ram socket:
2xSD PC133 & 2 x DDR 266

Harddisk controller:
ATA 33/66/100 IDE Controller

Mål:
ATX

Onboard netkort:
LAN (RJ-45) Jack 10/100 Mbit

Onboard lydkort:
AC ' 97 Audio Codec

Pakning:
Retail
  K7S5A-PRO
SIS 735 / AGPX4 / 5xPCI / 2xSD & 2DDR / Socket A / ATX

Håber du kan bruge oplysningerne og det gamle bundkort virker ikke længere???
Avatar billede helleh1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:04 #9
Jeg har haft samme problem med mit bundkort, i mit tilfælde var det musen det var galt med, prøv at starte maskinen op uden musen sat til.

Jeg løste mit problem ved at skifte til en anden mus.
Avatar billede masterlu Nybegynder
03. november 2003 - 09:21 #10
takker for point