Avatar billede rub28 Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vil et CD-drev altid spinne en cd-rom?

Vil et CD-R/CD-RW drev altid spinne en cd-rom når denne isættes i drevet. Også selv om drevet ikke er forbundet til en pc (forudsat at der er strøm på, selvfølgelig)???
Avatar billede masterlu Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:07 #1
meget godt spørgsmål.. men det tror jeg faktisk ikke den vil da cd drevet ikke vil modtage nogen kommando fra computeren!!
Avatar billede henrikgn Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:09 #2
cd'en vil jo altid blive læst når den bliver isat... den tjekker jo bl.a. om der er en autorun på den...
Avatar billede masterlu Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:11 #3
Ikke hvis der kun er støm til og ikke noget datakabel så vil den ikke.. er jeg pænt sikker på!!
Avatar billede henrikgn Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:13 #4
Nej, det er vist rigtigt
Avatar billede dmcn Praktikant
30. oktober 2003 - 18:35 #5
Eftersom jeg har glemt at tilslutte mine CD-drev ved sidste samling af min computer, har jeg haft et ganske godt testgrundlag.
Både mit 5x Pioneer DVD-drev og min 16x noname brænder spinner CD'en op. :)
Avatar billede rub28 Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:55 #6
Tak nOrmality. Du har vist ret. Ser ud til at jeg har en hardwarefejl, :(