Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
07. januar 2001 - 13:49 Der er 6 kommentarer

Hvilket program?

Hvilket program skal jeg bruge hvis jeg skal i kontakt med mit webhotel. Det skal dog ikke være via Telnet, men derimod SSH, da det er det eneste som mit webhotel understøtter!!
Avatar billede steffen Nybegynder
07. januar 2001 - 14:14 #1
Nu skriver du ikke hvilken platform du bruger - men under antagelse af at vi snakker win32, er

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/

et genialt lille program - gratis, lille, stabilt og så skal det ikke \"installeres\".
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
07. januar 2001 - 14:19 #2
Jeg kører med Win98, og jeg har prøvet Putty, men det virker ikke ved mig!! Min host lukker forbindelsen selvom jeg har gjort hvad de har sagt?
Avatar billede steffen Nybegynder
07. januar 2001 - 14:36 #3
Lyder som om de har et problem på deres side.

Ellers er der SecureCRT som fra version 3 understøtter SSH.

Men så snakker vi desværre om software der koster kroner, desværre (Man kan prøve en gratis version fra):

http://www.vandyke.com/
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
07. januar 2001 - 14:59 #4
Det sidder jeg med nu, men jeg forstår ikke rigtig hvordan man skal putte ~/.ssh/authorized_keys foran sin .pub fil ved remote host.
Avatar billede steffen Nybegynder
07. januar 2001 - 15:11 #5
øh?
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
07. januar 2001 - 15:14 #6
Jeg har oploadet min RSA key lavet af SecureCRT, men når jeg skal i kontakt så siger den \"sorry you are not allowed to connect\"!! Jeg bruger RSA autication, men hvad er der galt?