Avatar billede red_dwarf Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskel på BIOS & CMOS?

Hejsa. :)

Jeg har haft en mindre diskussion bl.a. med min lærer om hvad forskellen på BIOS og CMOS er. Jeg besluttede mig her i dag for at søge på google efter en forklaring, hvilket er en meget blandet fornøjelse.

http://home1.gte.net/vzn05vd4/bios.htm

Dette link giver en udemærket og formel forklaring, men jeg er meget i tvivl om hvorvidt den er sand eller ej. En der kan linke til en 100% pålidelig kilde, så vi kan få vores mellemværende på det rene?

Tak på forhånd
- Martin.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 13:18 #1
Den holder meget fint....
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:20 #2
Enig.

Kort sagt så er BIOS program koden til lowlevel IO funktionerne på motherboardet og CMOS er typen af det lager, som BIOS koden læser/skriver sin opsætning i.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 13:20 #3
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:21 #4
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:25 #5
Tak for hjælpen. :)